اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین: تحریم‌های آمریکا برای زنجیره‌های تأمین جهانی زیان‌بار هستند

دولت چین تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد و ضمن هشدار درباره پیامد آن‌ها برای زنجیره تأمین جهانی اعلام کرد حق اقدام متقابل را محفوظ نگه می‌دارد.

چین: تحریم‌های آمریکا برای زنجیره‌های تأمین جهانی زیان‌بار هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز پنجشنبه تحریم‌های آمریکا علیه دوازده شرکت چینی را محکوم کرده و درخصوص پیامدهای آن‌ها هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: «ایالات متحده بدون هیچ مبنای واقعی تحریم‌های جدیدی را علیه دوازده شرکت چینی اعمال کرده که به نفع هیچ کدام از دو کشور یا احیای اقتصاد جهانی نیست».

این مقام چینی افزود، «این تحریم‌ها برای امنیت زنجیره تأمین صنعتی در سطح جهانی زیان‌بار هستند» و چنین اقداماتی با اجماعی که میان روسای جمهور دو کشور در رایزنی اخیر آن‌ها شکل گرفته، در تناقض است.

از سوی دیگر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که «چین حق اتخاذ اقدام متقابل در برابر تحریم‌های آمریکا را محفوظ نگه می‌دارد و قویاً از حقوق شرکت‌های چینی دفاع می‌کند».

 ایالات متحده روز چهارشنبه دوازده گروه چینی را که در محاسبات کوانتومی و سایر فناوری‌‌های پیشرفته دخیل هستند، در فهرست سیاه صادرات قرار داد و مدعی شد آن‌ها خطر دسترسی ارتش آزادی‌بخش خلق چین به فناوری‌های حیاتی آمریکایی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش روزنامه «فایننشال تایمز»، این اقدام که فروش فناوری‌ها را به شرکت‌های موجود در این فهرست برای شرکت‌های آمریکایی تقریباً غیرممکن می‌کند، در مجموع ۲۷ نهاد از جمله ۱۲ مورد در چین و دو شرکت وابسته در ژاپن و سنگاپور را هدف قرار داد. علاوه بر محاسبات کوانتومی، این فهرست شامل شرکت‌هایی در صنایع نیمه رسانا و هوافضا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول