اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌برداری از نخستین مرکز «پایش هوشمند» حفاظت محیط زیست در مازندران

نخستین مرکز مانیتورینگ(پایش هوشمند) حفاظت محیط زیست باحضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مازندران افتتاح شد.

بهره‌برداری از نخستین مرکز «پایش هوشمند» حفاظت محیط زیست در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باحضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بعدازظهر امروز نخستین مرکز مانیتورینگ(پایش هوشمند)  حفاظت محیط زیست در مازندران افتتاح شد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست زیست مازندران در استفاده از فن آوری‌های و تکنولوژی‌های نوین پیشگام شده که باید الگوی خوبی برای بقیه نقاط کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای رصد شکارچیان در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه برای حراست محیط زیست تاکنون شهدای زیادی داده‌ایم، به‌منظور استفاده از فناوری‌های نوین در سامانه‌های کنترل، پایش و نظارت بر فعالیت‌های مختلف یک سازمان، علاوه بر تاثیر بالقوه در کاهش هزینه‌های جاری و ارتقای بهره‌وری و افزایش انعطاف‌پذیری، به عنوان یک مولفه کلیدی در موفقیت هر سازمان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ(پایش هوشمند)، اضافه کرد: این مرکز دارای تمامی سیستم‌های حفاظتی،نظارتی از جمله سیستم نظارت تصویری است که از سال ۱۳۹۸ به‌صورت آزمایشی (پایلوت) و برای نخستین‌بار فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسؤول یادآور شد: در حال حاضر به‌صورت یکپارچه، داده‌ها و اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مختلف از جمله سامانه پایش کیفی هوای محیطی، سامانه موقعیت یاب خودرویی، سامانه ردیاب انفرادی محیط‌بانان، سامانه‌های پایش برخط (آنلاین) و لحظه‌ای صنایع بزرگ استان (بالغ بر ۲۰ واحد صنعتی بزرگ استان) و تصاویر  دوربین‌های کنترلی ادارات  و واحدهای تابعه را از ابتدای ورود اطلاعات تا پایان مسیر مورد پایش، بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد که تاکنون نقش مهمی در افزایش سرعت و تسهیل نظارت در بخش‌های مختلف همچون یگان حفاظت، نظارت وپایش، حراست، بازرسی و مدیریت عملکرد و توسعه مدیریت ومنابع ایفا کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این مرکز امکان جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات و نیز نمایش آنها را در قالب‌های مورد نظر در یک کانون کنترلی فراهم آورده و شبکه‌ای برای مانیتورینگ و جمع‌اوری داده‌ها ایجاد کرده است، گفت: قطعا توسعه و تکمیل آن در آینده می‌تواند تحول شگرف را در اجرای وظایف و تکالیف سازمانی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول