اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جزئیات جلسه رئیس جمهور با شهردار تهران/توجه ویژه دولت به رفع ترافیک و توسعه هوشمندسازی خدمات

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره جلسه امروز زاکانی و معاونانش با رئیس جمهور ارائه داد.

جزئیات جلسه رئیس جمهور با شهردار تهران/توجه ویژه دولت به رفع ترافیک و توسعه هوشمندسازی خدمات

سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه امروز شهردار تهران، معاونین شهرداری و شورای معاونین شهرداری با آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اظهار داشت: در جلسه امروز، مباحث امیدوار کننده ای در زمینه رفع مشکلات شهری مطرح شد.

وی با اشاره به توجه دولت به رفع مشکل شهروندان در حوزه ترافیک افزود: به صورت کلان مباحث مختلف در حوزه حمل و نقل و ترافیک در ۵ محور در این جلسه مطرح شد و با این رویکرد تعامل جدی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تهران با دولت را شاهد خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به رویکرد آیت الله رئیسی در حمایت از حل مسائل و مشکلات شهر تهران گفت: رئیس‌جمهور تاکید داشتند که رفع مشکلات شهری هرچه بهتر جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان انجام گیرد همچنین یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جمهور مسئله هوشمندسازی همه جانبه خدمات شهری به ویژه حمل و نقل عمومی بود تا در این راستا هم کیفیت خدمات افزایش یابد و هم هزینه‌ها کمتر شود. 

 شفیعی با بیان اینکه بزودی شاهد حمایت هرچه بیشتر دولت در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه حمل و نقل خواهیم بود، یادآور شد: امروز گام جدیدی در مسیر تعامل دولت و شهرداری برای حل مشکلات شهر و عقب ماندگی های گذشته آغاز شد.

وی بیان داشت: ما نیز در این جلسه مباحثی را مطرح کردیم که رئیس‌جمهور با رویی گشاده پذیرفتند تا از طریق دفتر ایشان موضوعات پیگیری شود و کمیته مربوطه در این راستا تشکیل و اقدامات جهت اجرایی شدن برنامه ها صورت بپذیرد.

وی گفت: همچنین برخی از مطالبات شهرداری از دولت طی سال‌های گذشته به ویژه در ۸ سال اخیر پرداخت نشده و دولت گذشته به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است که آیت الله رئیسی در این جلسه اعلام کردند که دولت باید همه تکالیف قانونی خود را اجرایی کند.

معاون شهردار تهران بیان داشت: هزینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی حدود ۵۰ درصد آن بر عهده دولت است همچنین باید سهم شهرداری‌ها در مورد جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود و این مسائل را در جلسه مطرح کردیم و رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که حمایت‌های لازم از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل انجام گیرد و سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه در زمینه دغدغه مقام معظم رهبری در مورد ترافیک صحبت شد و آیت الله رئیسی نیز تاکید داشتند که باید رفع مشکل ترافیک پایتخت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول