اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

داستان تکراری زباله‌های ساحل محمود آباد/ وسعت اظهار تاسف‌ها به اندازه اراده‌ها نیست

داستان مکان دپوی زباله شهرستان محمودآباد از این شهر تا همه دنیا از طریق فضای مجازی مخابره شد اما با تغییر چندین فرماندار و شهردار و استاندار و بی خیالی اداره کل محیط زیست ظاهرا اراده ای برای حل این معضل چندین ساله وجود ندارد.

داستان تکراری زباله‌های ساحل محمود آباد/ وسعت اظهار تاسف‌ها به اندازه اراده‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،مشکل محل دپوی زباله در کنار ساحل زیبای محمودآباد و سرازیر شدن شیرابه‌های زیادی به داخل دریا دل هر رهگذر و بیننده‌ای را به درد می‌آورد ولی ظاهرا مسؤولان ما از این مشکل جز اظهار تاسف کاری دیگری از دست‌شان بر نمی‌آید.

ما در محمودآباد خدمات ملی به گردشگران و مردم ارائه می‌کنیم ولی بودجه‌ای در حد یک شهرستان کوچک داریم و آیا جا ندارد که با هماهنگی همه دستگاه‌های متولی این امور از وزارت کشور کمک گرفته تا یک‌بار برای همیشه این مشکل چهل ساله با مناظر بسیار زشت و زننده در کنار ساحل این شهرستان حل شود؟

جناب آقای حسینی‌پور جا دارد اداره کل محیط زیست مازندران به همراه معاونان شما در امور شهری و اجتماعی با همکاری فرمانداری شهرستان در کمترین زمان مشکل زمین جدید محل دپو را حل کرده تا ما شاهد وعده سرخرمن این موضوع نباشیم که نزدیک دو سال از این دست دست کردن می‌گذرد و هر بار یک دستگاه گیر می‌دهد و کار چندین ماه به عقب می‌افتد.

بعد از اینکه عکس چندین تنی دپو زباله در کنار ساحل و سالن ورزشی حسین توکلی در شبکه‌های اجتماعی  و رسانه‌های خارجی پخش شد، مسؤولان وقت به تکافو افتاده و قول مساعدت و حل این مشکل در کمترین زمان ممکن را داده بودند؛ معاون سیاسی وقت استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان هم قول داد که در اردیبهشت ۱۳۹۹ در مکان فعلی پارک احداث می‌شود، اما افسوس که دلایل مختلف و تغییرات پی درپی فرمانداران این شهرستان، نداشتن بودجه و ویروس کرونا همه و همه دست به دست هم دادند تا کماکان زباله شهرستان در کنار ساحل و در فاصله حدود ۲۰ متری دریا تخلیه شده و شیرابه‌های آن به دریا سرازیر شود و معلوم نیست اداره کل محیط زیست چرا بعنوان متولی حفظ و حراست از دریا این سرمایه و فرصت بزرگ گردشگری و طبیعت زیبایش سکوت کرده و برای حل این معضل تلاش مضاعفی نمی‌کند.

اگرچه قصه تلخ معضل زباله برای مردم محمودآباد و مازندران تکراری است، چون درد و رنج و جان‌سختی آن در برابر راه‌حل‌های متنوع را با گوشت و استخوان‌شان لمس کرده‌اند، اما این موضوع برای هر فرد و رهگذری که به مازندران می‌آید هم ناآشنا نیست، چون اگر حتی سابقه یک بار سفر زمینی به شهرهای استان را داشته باشند، بوی بد و تعفن زباله‌های دپو شده در جای جای استان قطعا خاطر آنها را آزرده می‌کند، مخصوصا در فصل گرم سال اگر از سمت شرق به شهر محمودآباد وارد شوید در خودروهای شخصی با کولر روشن باز بوی تعفن زباله شما را آزار می‌دهد و مردم از خود می‌پرسند در این شهر مردم چگونه زندگی می‌کنند؟

جناب آقای استاندار! این درد و دل، گوشه‌ای از مشکلات این شهر گردشگرپذیر و اولین شهر ساحلی نزدیک به پایتخت است که بر طبق مشاهدات، ظاهرا اراده‌ای برای حل این مشکل چندین ساله در مسولان ذیربط وجود ندارد و تقاضای شهروندان و همه مردم از شما، پیگیری ویژه برای جابه‌جای محل دپو زباله محمودآباد از کنار ساحل، نصب و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز برای حفظ محیط زیست و جذب گردشگر، درآمد پایدار شغل صیادی و فعالیت‌های ورزشی ساحلی و سایر موارد است.

سید مهرداد محمدیان

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول