اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پایان انتظار ۲۱ ماهه عاشقان کربلا/ اولین گروه زائران عازم عتبات شدند +عکس

امروز پس از ۲۱ ماه از تعطیلی سفرهای زیارتی به عتبات، اولین گروه زائران کربلا در قالب کاروان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند.

پایان انتظار ۲۱ ماهه عاشقان کربلا/ اولین گروه زائران عازم عتبات شدند +عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز اولین گروه زائران عتبات پس از حدود دو سال وقفه از سفرهای زیارتی به کربلا، با بدرقه جمعی از مسؤولان سازمان حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به نجف اشرف اعزام شدند.

این کاروان با ظرفیت حدود ۴۰ نفر از هفته‌های گذشته تکمیل شده بود که امروز چهارم آذرماه، زائران از تهران عازم عراق شدند.

با توجه به تصمیم مسؤولان ستاد کرونا، همه زائران باید دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند و‌حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز آزمایش کرونا داده و‌ برگه جواب منفی تست PCR را به همراه داشته باشند.

 

نخستین کاروان عتبات که به صورت رسمی به عراق اعزام می‌شود، در قالب سفر یک هفته‌ای پیش‌بینی شده و رفت و بازگشت زوار به صورت هوایی است که هزینه این سفر برای هر زائر حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

به گفته مجتبی حیدری، مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران، زائران در این کاروان به صورت هوایی و با پرواز قشم ایر به عراق اعزام شدند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آذرماه، سفرهای زیارتی به کربلا برنامه‌ریزی شده است و هر روز حداقل یک کاروان به عراق اعزام خواهد شد.

 

به گزارش فارس، اسفند ۹۸ آخرین اعزام زائران به عتبات بود که با شیوع کرونا مرزها بسته و سفر به عتبات نیز به حالت تعلیق درآمد. تا اینکه امروز اولین‌گروه زوار تهرانی در قالب کاروان رسمی به عتبات اعزام شدند که در ادامه فیلمی از حضور زائران ایرانی در فرودگاه نجف اشرف را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول