اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیر کل جهاد اسلامی: موضع ایران در حمایت از فلسطین تغییر نخواهد کرد

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه دفاع ایران از آرمان فلسطین و دشمنی آن با رژیم صهیونیستی هرگز تغییر نمی‌کند، گفت که ملت مظلوم یمن هم مدافع فلسطین و مقاومت است.

دبیر کل جهاد اسلامی: موضع ایران در حمایت از فلسطین تغییر نخواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النَخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی می‌گوید که مقاومت پس از نبرد شمشیر قدس (جنگ ۱۲ روزه ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)، توان نظامی خود را احیا کرده و با ساخت مستمر و بومی سلاح،  زرادخانه تسلیحاتی خود را تقویت کرده است و تاکید می‌کند که مقاومت، پهپادها را در داخل نوار غزه تولید می‌کند .

النخاله به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید بهاء ابوالعطاء از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: شهید ابوالعطاء تأثیر بسزایی از خود بر جای گذاشت و ما راه او را در مقاومت ادامه خواهیم داد. سرایا القدس هم که پاسخ شهادت ابوالعطاء را با نبرد صیحة الفجر داد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در خصوص ایران نیز تاکید کرد: ایران مدافع آرمان فلسطین است و اسرائیل را دشمن می‌داند و این موضع ایران هرگز تغییر نخواهد کرد.

النخاله در پایان خواستار توقف جنگ ظالمانه علیه ملت یمن شد و گفت: ملت یمن ملت مقاومی است و مدافع فلسطین و مقاومت آن است.

او در خصوص هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ جدید مقاومت به تجاوزات و عهدشکنی‌های این رژیم گفت: اسرائیل غزه را مثل یک بمب ساعتی می‌داند و از همین رو سعی دارد با وعده تسهیل در ورود کالاها به غزه این بمب را خنثی کند؛ در عین حال بعید نیست که رژیم صهیونیستی به دنبال ترور رهبران و اعضایی از جنبش جهاد باشد که در پاسخ به آن تل آویو را فورا موشک باران خواهیم کرد.

النخاله تاکید کرد: مقاومت ادامه دارد و ارتباطی به زمانی مشخص یا محصور به مکانی مانند غزه نیست و با ترمر قدرت نظامی خود پس از نبرد سیف القدس قدرت تسلیحاتی خود را به طور قابل توجهی تقویت کرده است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مقاومت دفاع از ملت فلسطین است، گفت: از همین روست که اسرائیل می‌خواهد غزه را از قدس و کرانه باختری جدا کند.

وی افزود: همه در منطقه تصور می‌کنند که مقاومت از بیم از دست رفتن تسهیلات برای باز شدن گذرگاه‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی هرگز به جنگی ورود نخواهد کرد، در حالی که مقاومت نباید مسئول تسهیل اموری مانند کار کردن شهروندان در داخل سرزمین‌های اشغالی باشد.

النخاله گفت: اسرائیل می‌خواهد غزه و کرانه باختری، مخزن کارگرانی باشد که هر وقت به آنها نیاز دارد، آنها را به کار گیرد و ما این را نمی‌پذیریم .

او موضع منفی تشکیلات خودگردان در قبال جنبش‌های مردمی و مقاومت در کرانه باختری را تشریح کرد و گفت: رام الله به اسرائیل پیغام می‌دهد که کرانه باختری را از لحاظ امنیتی کامل تحت کنترل دارد وبه ماموریت خود در برخورد با نیروهای مقاومت به خوبی عمل می‌کند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیروهای مبارزه در اردوگاه جنین و دیگر مناطق کرانه باختری را به انجام تکلیف خود و ادامه مقاومت دعوت کرد و گفت: اسرائیل می‌خواهد ملت فلسطین تسلیم شود و همچنان قدس و کرانه باختری را تحت سیطره خود داشته باشد.

النخاله هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را عامل شناسایی زکریا الزبیدی و محمد عارضه، دو آزاده فلسطینی عملیات تونل آزادی از زندان جلبوع و به اسارت گرفته شدن مجدد آنها دانست .

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول