اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کنشگری هوشمند راهکار مقابله با جنگ روایت‌ها

پژوهشگر فضای مجازی کشور با بیان اینکه داده‌کاوی و علوم شناختی در جریان‌سازی و روایت‌سازی بسیار مهم است، گفت: با تسلط بر علوم شناختی می‌توان به سمت مقابله با جنگ روایت‌ها حرکت کرد که این مهم نیازمند کنشگری هوشمند و جنگ هوشمند است.

کنشگری هوشمند راهکار مقابله با جنگ روایت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علیرضا آل داوود شامگاه چهارشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه گیلان با موضوع نقش رسانه‌های داخلی در جنگ روایت‌ها با اشاره به شیوه دشمن در جنگ روایت‌ها که به صورت نامحسوس، مدت طولانی و در قالب‌های مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: روایت‌ها به دو بخش کلان روایت و خرده روایت تقسیم می‌شود و موضوع‌ها در قالب‌های مختلف به صورت مصداقی در قالب خرده روایت بیان می‌شود. 

وی با بیان اینکه خرده‌ روایت خود دارای دو مولفه قدرت توزیع و قدرت برانگیختگی است، گفت: خرده‌روایت‌ها، باید قدرت توزیع شوندگی داشته باشند و بعد از آن نیز قدرت برانگیختگی، لذا اگر در موضوعات، قبل از هر چیز کلان‌روایت نسازیم و خرده‌روایت نداشته باشیم نمی‌توان به مقابله پرداخت. 

پژوهشگر فضای مجازی کشور با تاکید بر اینکه با ساخت روایت اول در موضوعات، روایت درست در ذهن مخاطب ساخته می‌شود، افزود: تسلط بر حوزه‌شناختی و علوم داده‌ها نیز در ساخت روایت اول بسیار مهم است، اگر بخواهیم روایت اول را بسازیم باید به داده‌ها، تحلیل‌جامعه و ذائقه‌سازی مسلط باشیم. 

آل داوود با بیان اینکه اگر برای ساخت روایت اول، مسلط به ذائقه مخاطب و تحلیل جامعه نباشیم حتی در صورت ساخت روایت اول هم اثر بخش نخواهد بود، تصریح کرد: داده‌کاوی و علوم شناختی در جریان‌سازی و روایت‌سازی بسیار مهم است، با تسلط بر علوم شناختی می‌توان به سمت مقابله با جنگ روایت‌ها حرکت کرد که این مهم نیازمند کنشگری هوشمند و جنگ هوشمند است. 

این فعال رسانه‌ای و فضای مجازی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در مقابل جنگ روایت دشمن تولید محتوای موثر داشته باشیم تا در مسیر هدف گام برداریم، گفت: تولید محتوا آنقدر باید پربار باشد تا کنشگران رسانه‌ای خودشان به سراغ محتوا رغبت داشته‌ باشند و آن را منتشر کنند. 

وی با اشاره به جنگ روایت دشمن برابر نیروهای بسیجی و ساختار بسیج افزود: روایت‌ها در ابتدا درباره بسیج، تخریب و ترور شخصیت بود اما در بلند مدت، برد با بسیج بود چرا که روایت‌های بعدی را به درستی و هوشمندانه ساخته‌ایم اما در بحث مقابله باید هوشیار باشیم تا در پازل دشمن قرار نگیریم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول