اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شعار فسادستیزی حلال مشکلات نیست/مشکل پسماند مدیریتی است نه مالی

استاندار گیلان با بیان اینکه اگرچه میدان سخت و دشوار بوده اما باید با یاری یکدیگر گیلان را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن بسازیم، گفت: برای مقابله با فساد، شعار فسادستیزی حلال مشکلات نیست بلکه باید با پرداختن به علت‌های فساد با ریشه آن مقابله کنیم.

شعار فسادستیزی حلال مشکلات نیست/مشکل پسماند مدیریتی است نه مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در دیدار با اعضای ستادهای مردمی و انتخاباتی آیت الله رئیسی در استانداری گیلان با گرامیداشت هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا (ره) اظهار کرد: با شناسایی ظرفیت‌های استان باید در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشته شود و ما نیز در این مسیر مصمم بوده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. 

وی با بیان اینکه اگرچه میدان سخت و دشوار بوده چرا که عرصه بی‌تقوایی سیاسی را بازکردند اما باید با یاری یکدیگر گیلان را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن بسازیم، افزود: برای مقابله با فساد، شعار فسادستیزی حلال مشکلات نیست بلکه باید با پرداختن به علت‌های فساد با ریشه آن مقابله کنیم. 

استاندار گیلان با ابراز تأسف از اینکه ناامنی اداری موجبات تکدر خاطر بوده و باید با آن مقابله کرد، بیان کرد: امروز خود را مکلف می‌دانیم تا به عنوان خدمتگزار با بهره گرفتن از ظرفیت‌های استانی مشکلات را احصا کرده و یکی پس از دیگری آن‌ها را برطرف کنیم. 

عباسی پسماند را یکی از موضوعات مهم استانی دانست و تصریح کرد: مشکل پسماند مدیریتی است نه مالی و اعتباری، و نگاهی که معتقد است باید پول باشد تا کار کنیم نگاه منطقی نبوده، ما معتقدیم که باید کار کرد تا پول و اعتبار نیز فراهم شود لذا وقتی از اقتصاد گردشگری صحبت می‌کنیم باید به مسئله پسماند نیز تاکید کنیم چرا که گردشگری در فضایی که با مشکلات پسماند دست و پنجه نرم می‌کند بهره‌وری نخواهد داشت. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در مسند استانداری بر اساس سیاست‌های آیت الله رئیسی برنامه‌ام محور وارد میدان شده‌ام، افزود: باید در حوزه شکوفایی اقتصاد گردشگری تلاش مضاعف کرد و اقتصاد کشاورزی را ارتقاء بخشید، این چه اقتصاد کشاورزی است که نه کشاورز را راضی میکند نه مردم را، لذا باید حلقه مفقوده مشکل را یافته و برای مشکلات چاره اندیشی کنیم. 

عباسی با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان به عنوان اقتصادی پویا و کارآمد در گیلان و بروز شدن تکنولوژی گفت: برای پویایی اقتصاد برنامه‌های بسیار دیده شده است که بر مبنای نگاه جهادی و محوری در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر لزوم پویایی صنعت گیلان با توجه به مشکلات موجود بیان کرد: فردا نخستین جلسه ما با حضور رئیس جمهور است و موضوعات مختلف استانی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت یکی از آن‌ها بحث پسماند به عنوان تهدیدی جدی است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر برنامه‌های مدیریتی خود در استان تصریح کرد: با نگاه مدیریتی جهادی باید وارد میدان شد، درد دل مردم را شنید و به عنوان خط‌شکن حاضر شد و هزینه‌ها را به جان خرید و این همان نگاه مدیریتی جهادی است که با اعتقاد به آن وارد میدان شدیم. 

عباسی با بیان اینکه وقتی مسؤولیتی پذیرفته می‌شود باید متعهدانه پیش‌رفت، گفت: اگرچه از هر طرف دولت آیت‌الله رئیسی هجمه می‌کنند اما باید با توجه به خزانه‌ای که ۵۳۰ هزار میلیارد اسناد قرضی در آن وجود دارد، باید چاره‌اندیشی کرد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بستن گلوگاه‌های فساد نیازمند جراحی‌است، افزود: می‌طلبد همه دلسوختگان نظام و این جمعی که از پیش از انتخابات برای مردم تلاش کرده در این مسیر همراه ما و مشاور ما باشند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات جامعه با مدیریت صحبت از پشت میز حل نشده و باید در میدان بود و مشکلات را شناخت و حل کرد، تصریح کرد: تغییر مدیران در دستور کار است اما به هیچ عنوان سهم‌خواهی در انتخاب مدیران را نپذیرفته و حتی کسانی که از بیرون استان تلاش می‌کنند مورد گزینه‌های آن‌ها مسئولیت بگیرند، مورد انتخاب ما نخواهد بود. 

 

همراهی با استاندار برای تحقق مطالبات مردم 
نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به همراهی و همکاری با استاندار گیلان برای رفع معضلات و تحقق مطالبات مردمی اظهار کرد: از پیش از انتخابات نیروهای انقلابی جوانان و دلسوختگان انقلاب در میدان حاضر بوده و این حضور همچنان ادامه‌دار خواهد بود و در میادین مختلف تاثیرگزار خواهند بود. 

سیدعلی آقازاده با بیان اینکه جوانان و دلسوختگان انقلاب در ستاد آقای رییسی از مهره‌های موثری بودند که همواره برای تحقق مطالبات، خود را کنار استاندار می‌دانند، گفت: ارتباط دلسوختگان انقلاب فقط در مقطع انتخابات نبوده بلکه تداوم خواهد داشت چرا که نیازمندی‌های استان می‌طلبید تا این عقب‌ماندگی‌ها با نگاهی جهادی جبران شود و بحمدالله بستر و زمینه فعالیت این جهادی‌ها وجود دارد که می‌طلبد از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود. 

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای ستاد آیت الله رئیسی دغدغه‌ها و مطالبات مردم گیلان را در حوزه صنعت کشاورزی گردشگری اشتغال و مبارزه با فساد بیان کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول