اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

محمدیان: به پسرم گفتم حقش را روی تشک بگیرد/در زمان موحد و آقاتختی هم چرخه انتخابی بود

رئیس هیات کشتی مازندران گفت: اگر چرخه انتخابی نباشد انگیزه جوانان هم از بین می‌رود، حتی در قدیم هم برای المپیک بچه‌ها باید از چرخه عبور می‌کردند.

محمدیان: به پسرم گفتم حقش را روی تشک بگیرد/در زمان موحد و آقاتختی هم چرخه انتخابی بود

عسکری محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تیمداری مازندران در لیگ کشتی آزاد و فرنگی، اظهارداشت: در این دوره از مسابقات لیگ 3 تیم فرنگی و 4 تیم آزاد داریم. سعی کردیم به اجماع برسیم و در قالب تیم‌های ستارگان ساری، صنایع مازندران، فولادین ذوب آمل و ... در لیگ شرکت کنیم. پتانسیل‌های ما در قالب این تیم‌ها روی تشکر می‌روند و تعدادی از کشتی‌گیران نیز با رضایتنامه به تیم‌های دیگر پیوستند. تمام تلاش ما این است هم در فرنگی و هم در آزاد جام را در مازندران نگه داریم.

رئیس هیات کشتی مازندران درباره اینکه تعدادی از تیم‌های مازندرانی در مرحله نیمه‌نهایی حضور دارند، چقدر شانس قهرمانی برای آنها متصور هستید، تصریح کرد: کشتی بر خلاف رشته‌های دیگر آبستن حوادث است. ممکن است یک روز، روز کشتی‌گیر یا تیم نباشد اما احساس من این است هم در آزاد و هم در فرنگی جام قهرمانی به مازندران برسد.

دارنده مدال نقره المپیک 1988 و 1992 در خصوص قرارداد کشتی‌گیران در لیگ امسال، یادآور شد: من به عنوان خدمتگزار مردم سعی می‌کنم خیلی در خصوص قراردادها دخیل نباشم اما به عنوان کسی که سالها کشتی گرفته‌ام می‌گویم قراردادها با نتایجی که کشتی‌گیران دارند همخوانی ندارد. نمی‌گویم باید با فوتبال همخوانی داشته باشد اما حتی با والیبال هم برابری نمی‌کند. درست که فوتبال صنعت محسوب می‌شود اما قراردادها در کشتی با فوتبال فاصله زیادی دارد. آدم خجالت می‌کشد بگوید قرارداد یک کشتی‌گیر 350 یا 400 میلیون است. 

محمدیان افزود: سقف قرارداد ما 400 یا 450 میلیون تومان است. به نظرم کمیته، وزارت و اسپانسرها دست به دست هم دهند تا حداقل شرایطی فراهم شود که مدال‌آوران المپیک 1.5 تا 2 میلیارد قرارداد ببندند. 

وی درباره حضور کشتی‌گیران روس در لیگ ایران، عنوان کرد: لیگ ایران به عنوان بهترین لیگ جهان شناخته شده است و خیلی از کشتی‌گیران روس در اینجا کشتی می‌گیرند همین باعث می‌شود تا سطح لیگ بالا برود. مردم هم لذت می‌برند و تشنه نگاه کردن به مبارزات قهرمانان هستند چون کشتی در مازندران مقدس است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی سئول در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به سوالی مبنی بر چرخه انتخابی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: اگر چرخه انتخابی نباشد انگیزه هم در جوانان از بین می‌رود چون جوانان انرژی دارند و پرتلاش هستند می‌خواهند تن‌شان به قهرمانان بخورد. بهترین کار برای کسب سهمیه جهانی و المپیک چرخه انتخابی است. در گذشته هم همین طور بود؛ زمانی که آقاتختی و عبدالله موحد هم کشتی می‌گرفتند اینطوری بود که هر کسی می‌خواست به المپیک برود باید از چرخه رد می‌شد. اگر چرخه نباشد خانواده‌ها هم انگیزه نخواهند داشت چون آنها پشتوانه کشتی‌گیران هستند.

محمدیان در خصوص حضور پسرش محمدحسین در لیگ کشتی و مدال او در مسابقات نظامیان جهان، گفت: همه کشتی‌گیران برایم مانند پسرم هستند. محمدحسین هم مانند بچه‌های دیگر کشتی می‌گیرد. امیدوارم موفق باشد، من خیلی نمی‌خواهم درباره پسرم صحبت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که برای پسرش در لیگ یا تیم ملی صحبتی نداشته، عنوان کرد: من اصلا پارتی بازی نمی‌کنم و به خدا می سپارم. مهر پدری همیشه هست اما به پسرم گفتم خدا را هیچ وقت فراموش نکن و حقت را روی تشک بگیر چون خودم این اعتقاد را داشتم که با تلاش و روی تشک حقم را بگیرم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول