اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: در مذاکرات با آمریکا تلاش می‌کنیم ذخایر مالی افغانستان آزاد شود

سخنگوی مرکزی دولت موقت طالبان با تایید از سرگیری مذاکرات میان این گروه و آمریکا گفت که در این مذاکرات تلاش می‌شود تا دارایی‌های مسدود شده مردم افغانستان آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

طالبان: در مذاکرات با آمریکا تلاش می‌کنیم ذخایر مالی افغانستان آزاد شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی مرکزی و معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان تأیید کرد که گفت‌وگوها میان این گروه و ایالات متحده‌ آمریکا هفته‌ آینده در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری باختر به نقل از مجاهد گزارش داد که مسئولان طالبان در جریان این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا دارایی‌های مسدود شده مردم افغانستان آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

به‌گفته‌ مجاهد، طالبان در چارچوب توافق‌نامه‌ دوحه دفعاتی با نمایندگان آمریکا دیدارهایی دارند و این دیدارها به نفع آمریکا و طالبان است. او تأکید کرده که در این دیدارها تعهدات جدید می‌شوند و نگرانی‌ها نیز از بین می‌رود.

سخنگوی مرکزی طالبان همچنین افزود که این دیدارها می‌تواند باعث اساس‌گذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان آمریکا و طالبان شود که به نفع هر دو طرف است.

وی در ادامه گفت که طالبان به تعهدات خود پایبند است و از آمریکا نیز خواسته است که گاهی با مسئولان این گروه نشست داشته باشد.

پیشتر خبرگزاری فرانسه گزارش کرده بود که ایالات متحده‌ آمریکا گفت‌وگوهای خود را با طالبان هفته‌ آینده در قطر از سر می‌گیرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن هفته آینده گفت‌وگوهای خود با طالبان را در قطر از سر خواهد گرفت.

به گفته پرایس، «تام وست»، نماینده آمریکا در امور افغانستان هیات آمریکایی را در این سفر دو هفته‌ای رهبری خواهد کرد.

پرایس افزود که ایالات متحده علاوه بر مسائل مبارزه با تروریسم، رسیدگی به مسایل مرتبط با بحران انسانی افغانستان را نیز مورد بحث قرار خواهد داد.

این درحالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، حدود 10 میلیارد دلار ذخایر بانک مرکزی افغانستان که در بانک‌های آمریکا نگهداری می‌شد، مسدود شده است.

طالبان بارها خواستار آزادسازی این ذخایر شده‌اند، اما آمریکا تا کنون این خواست را نپذیرفته است. آمریکا تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق بشر از جمله حق آموزش زنان را شرط تعامل با طالبان اعلام کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول