اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کاملینا برای نخستین بار در آبدانان کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: برای اولین بار پنج هکتار از اراضی دیم شهرستان آبدانان به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است.

کاملینا برای نخستین بار در آبدانان کشت می‌شود

عبدالنبی امینی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و تنش آبی و خشکسالی‌های سنوات گذشته، ما تصمیم گرفتیم پاییز امسال ۵ هکتار از اراضی کشت دیم این شهرستان را به کشت کاملینا که یک دانه روغنی است اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: کاملینا دانه‌ی روغنی و مانند کلزا است با این تفاوت که این گیاه ریزش دانه‌ی کمی دارد و در کم آبی و خشکسالی در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و برای اولین بار در آبدانان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان با اشاره به اینکه کاشت و برداشت این محصول مانند گندم و با کامبایین معمولی هم انجام می‌گیرد، گفت: از این ۵ هکتار ۳ هکتار در مورموری و ۲ هکتار بخش سرابباغ به زیر کشت این محصول می‌رود و بذر مصرفی در هر هکتار بین ۹ تا ۱۰ کیلو بوده که از این مقدار به طور متوسط از هر هکتار ۷۰۰ کیلو گرم برداشت خواهیم داشت.

وی افزود: بذر مصرفی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و چون این بذر در برابر خشکسالی مفیده و بازار فروش خوبی هم دارد ما برآورد می‌کنیم که سال آینده با استقبال کشت این محصول از طرف کشاورزان مواجه باشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول