اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مادری که برای شفای فرزند جانبازش چله می‌گرفت، آسمانی شد

سکینه نوبهاری مادر سردار شهید حسن بحری، روز گذشته (سه‌شنبه ۲ آذر ماه) به دلیل کهولت سن به فرزند شهیدش پیوست.

مادری که برای شفای فرزند جانبازش چله می‌گرفت، آسمانی شد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس، سکینه نوبهاری مادر سردار شهید حسن بحری روز گذشته (سه‌شنبه ۲ آذر ماه) به دلیل کهولت سن به فرزند شهیدش پیوست. پیکر این مادر شهید امروز (چهارشنبه سوم آذر ماه) در گلزار شهدای تکاب آرام می‌‌گیرد.


سردار شهید حسن بحری

سردار شهید حسن بحری یکی از موسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان تکاب بود که اقدامات مهمی برای مهار توطئه ضدانقلاب در غرب کشور داشت. وی به قدری متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که حتی در مراسم ازدواجش وقتی متوجه عملیات ضدانقلاب در کردستان شد، مراسم عروسی خود را ترک کرده و کنار همرزمانش به میدان مبارزه با ضدانقلاب رفت.


عکسی از دوران جوانی سردار شهید حسن بحری

این سردار شهید در چند عملیات شرکت داشت؛ تا اینکه سال ۵۹ حین انجام مأموریت در کردستان، بر اثر برخورد اتومبیل حامل وی و همرزمانش با مین به شدت مجروح شد؛ طوری که دو چشم خود را از دست داد و چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفت.


حسن بحری؛ ایستاده نفر اول از سمت راست

مادر حاج حسن به قدری به این فرزندش وابسته بود که برای زنده ماندن فرزندش ۴۰ روز روزه گرفت و بسیار نذر و نیاز کرد تا اینکه حاج حسن بعد از ۲ سال بستری در بیمارستان و آسایشگاه به خانه بازگشت. اما او چشم‌هایش را از دست داده بود و دیگر نمی‌‌توانست پدر و مادر و همسرش را ببیند.


تصویری از خودروی منهدم شده حامل سردار حسن بحری

سرانجام این جانباز پاسدار در ۲۹ فروردین ۹۷ به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت به شهادت رسید و در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام گرفت. از این شهید چهار فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول