اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

توسعه حرم امامین جوادین(ع) سرعت گرفت +تصاویر

طرح توسعه حرم امامین جوادین علیهم السلام در کاظمین با پیشرفت احداث صحن امام باقر علیه السلام و تکمیل سنگفرش بخشی از حرم سرعت گرفت.

توسعه حرم امامین جوادین(ع) سرعت گرفت +تصاویر

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طرح توسعه حرم امامین جوادین علیهم السلام در کاظمین در سال‌های اخیر با تصمیم متولیان این آستان و برنامه پیشنهادی کشورمان اجرایی شد؛ به طوری که در کنار بازسازی بخش‌هایی از این حرم، چند ورودی و صحن نیز به منظور سهولت تردد زائران احداث شد.

هم‌اکنون نیز روند احداث صحن امام باقر علیه السلام در حرم امامین جوادین علیهم السلام به همت ایرانیان در حال انجام است و ستاد بازسازی عتبات با اجرای طرح‌های مختلف و افزایش نیروها روند ساخت و تکمیل این صحن را افرایش داده است. البته به گفته مسؤولان صحن امام باقر علیه السلام تاکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت داشته است و این صحن سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

با این وجود، مسؤولان ستاد بازسازی عتبات در کنار احداث صحن جدید، سایر صحن‌ها را نیز بازسازی و حتی کفپوش‌های آن را تغییر داده‌اند تا این مکان مقدس برای حضور میلیونی زائران مهیا شود. علاوه بر این، طلاکاری و ترمیم یکی از گلدسته‌های حرم که دارای انحنا بود، به همت مهندسان ایرانی انجام شده است.

در ادامه تصاویری از طرح توسعه حرم امامین جوادین علیهم السلام را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول