اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم)- تهران| 5 مدال سهم کشتی گیران کشورمان در روز نخست

مسابقات پنج وزن نخست سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) از صبح امروز (سه شنبه) در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران به 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت.

کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم)- تهران| 5 مدال سهم کشتی گیران کشورمان در روز نخست

 به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان پنج وزن نخست علی نوربخش در وزن 55 کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن 82 کیلوگرم و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم به مدال نقره و اشکان سعادتی فر در وزن 72 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم که 4 نفر شرکت کرده اند و مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، علی نوربخش با نتیجه 3 بر 3 از سد ویکتور ودرنیکوف از روسیه گذشت. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا پیروز شد. نوربخش در آخرین کشتی  با نتیجه 10 بر یک رودیک مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم که 6 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و ایمان محمدی در گروه A  در مبارزه نخست با نتیجه 3 بر 2 استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر موراد هاروتیونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این لایونی عبدنور از الجزایر را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدارفینال شد. محمدی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 2 استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 ماتئوس برناتک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه 7 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. سعادتی فر در این دیدار  با نتیجه 11 بر صفر چریستوس چریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 82 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه 9 بر صفر آرمیناس لیگنوگاریس از لتونی را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز با نتیجه 5 بر صفر عبدالکریم دوخالی از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله گئورگیوس پریوولارکیس از یونان را با نتیجه 7 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال در  مصاف با شامیل اوژایف از روسیه با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و مهدی بالی در گروه A در دور اول با نتیجه 4 بر 1 تادیوز میچالیک از لهستان را مغلوب کرد وی در دورهای بعدی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی آیودا عبداله از سوریه و با نتیجه 5 بر 1 آدم بودجملین از الجزایر را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این مرحله با نتیجه 9 بر 4 از سد مارتیناس نمسویسیوس از لتونی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل السکاندر گولووین قهرمان زیر 23 سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: 1-  علی نوربخش (ایران) 2- رودیک مکرتچیان (ارمنستان) 3- ویکتور بودرنیکوف (روسیه)

63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- استپان ماریانیان (روسیه) 3- جوستاس پتراویسیوس (لتونی)

72 کیلوگرم: 1- کارن اصلانیان (ایران) 2- استانیسلاو زایتسیف (روسیه) 3- اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لتونی)

82 کیلوگرم: 1- شامیل اوژایف (روسیه) 2- جمال اسماعیلی (ایران) 3- گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)

97 کیلوگرم: 1- الکساندر گولووین (روسیه) 2- مهدی بالی (ایران) 3- تادیوز میچالیک (لهستان)

در پایان روز نخست و در رده بندی تیمی، ایران و روسیه  با 105 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول