اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بذرپاش: نقش سرمایه‌گذاری حوزه نفت در اقتصاد کشور افزایش یابد

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به کاهش محسوس سهم نفت و سرمایه‌گذاری‌های آن حوزه در اقتصاد کشور، خواستار برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی این وزارتخانه شد.

بذرپاش: نقش سرمایه‌گذاری حوزه نفت در اقتصاد کشور افزایش یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی دیوان محاسبات و وزرای دولت سیزدهم با حضور مهرداد بذرپاش، علی کامیار و سایر مقامات این سازمان، نمایندگان دیگر دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزیر نفت و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نشست با اشاره به کاهش محسوس سهم نفت و سرمایه گذاری های آن حوزه در اقتصاد کشور، خواستار برنامه ریزی لازم جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی این وزارتخانه شد.

بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها)، کاهش تلفات انرژی در بخش ساختمان، ایجاد ظرفیت پالایش به مقدار 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز ، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به میزان 100 میلیون تُن، احداث تأسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و توسعه و تجهیز مدارس از مهمترین توصیه ‌های ارائه شده به وزارت نفت در این جلسه بود.

گفتنی است دیوان محاسبات کشور، پیرامون توسعه در بخش نفت و گاز همسو با تحقق برنامه‌های وزیر نفت پیشنهادهای زیر را به عنوان اقدامات اولویت‌دار ارائه نمود:

•   گازرسانی به  مشترکین روستایی و شهرهای کوچک و مرزی
•    انتقال و توسعه فناوری در بخش بالادستی
•    افزایش سطح تولید در میادین مشترک گازی
•    راه اندازی مجتمع های بزرگ پتروشیمی با سرمایه گذاری غیردولتی
•    افزایش ظرفیت تولید نفت خام میادین مشترک نفتی
•    اجرای خط گازرسانی سراسری و صادرات گاز به کشورهای همسایه
•    توسعه پالایشگاه ها همچون ستاره خلیج فارس و افزایش ظرفیت پالایشی با رفع تنگناهای عملیاتی
•    کمک به پروژه‌های عام‌المنفعه نفت و گاز در مناطق محروم کشور
•    کاهش هدر رفت گاز طبیعی 

در ادامه این نشست، نمایندگان سایر دستگاه های نظارتی به تخلفات، انحرافات، ترک فعل ها، چالش های مستمر و نقاط ضعف و قوت وزارت نفت و دستگاه های تابعه از قبیل ضعف در تدوین و اعمال ساختار حاکمیتی و بودجه ریزی در وزارت نفت، ناکارآمدی در پیشبرد طرح های فناورانه صنعت نفت و رعایت ننمودن قوانین حاکم بر خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های اقتصادی و اجرا نکردن قوانین و مقررات مرتبط یا تعلل و تاخیر در اجرای آنها و فقدان برنامه ریزی جامع نیز اشاره کردند.
در بخش دیگری از این نشست، جواد اوجی از اقدامات دیوان محاسبات کشور در تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی و نگاه فناورانه و مردم پایه تقدیر و تشکر کرد.

در عین حال، وزیر نفت خواستار همراهی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی جهت پیشبرد هرچه بیشتر اقدامات و پشت سر گذاشتن مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی، جهت خدمت بیشتر به مردم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول