اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

فرناندز: قهرمانی جهان حق بازیکنی است که در قهرمانی آسیا سینه سپر کرده باشد/انعطاف پذیر نیستم

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت:هدف از این نشست اعلام رسمی ٣۵ بازیکنی است که من به فدراسیون معرفی کردم تا در مسابقات قهرمانی آسیا از حضور آنها استفاده کنیم.

فرناندز:  قهرمانی جهان حق بازیکنی است که در قهرمانی آسیا سینه سپر کرده باشد/انعطاف پذیر نیستم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری مانوئل مونتایا فرناندز امروز از ساعت 11 در محل فدراسیون هندبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. سرمربی تیم ملی کشورمان که ملقب به پروفسور است در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: ابتدا تشکر می کنم از اصحاب رسانه که در این نشست خبری حضور پیدا کردند. از فرصت استفاده می کنم و از صمیم قلبم برای تیم ملی بانوان آرزوی موفقیت کنم. خیلی خوشحالم که دختران هندبال ایران با تلاش های زیاد قرار است در کشور من (اسپانیا) مسابقات جهانی را تجربه کنند. من می دانم آنها در اردن چه مشکلات ورزشی و غیر ورزشی را تجربه کردند. بزرگترین موفقیت دختران ایران این بود که توانستند به مسابقات جهانی راه پیدا کنند. این موضوع نباید کم ارزش جلوه داده شود، چراکه اتفاق بسیار مهمی بود.

وی ادامه داد: هدف از این نشست اعلام رسمی ٣۵ بازیکنی است که من به فدراسیون معرفی کردم تا در مسابقات قهرمانی آسیا از حضور آنها استفاده کنیم. برای مسابقات این لیست به ١٨ نفر خواهد رسید.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: برای تهیه این لیست دو هفته اول لیگ ایران را از نزدیک دیدم. فیلم هفته سوم را هم دیدم و سه اردوی آماده سازی را هم پشت سر گذاشتیم. یک اردوی قطر هم داشتیم. تمام بازی های لژیونرها را هم بررسی و ۵٢ بازی از آنها را تماشا کردم.

وی افزود: نمی خواهم امکان اینکه من برای انتخاب بازیکنان اشتباه کرده باشم را حذف کنم؛ اما به هرحال با وجود این آماری که ارائه کردم می توانم بهترین انتخاب را داشته باشم. برای اینکه بازیکنی پیراهن تیم ملی را بپوشد سه شرط کذاشتم؛ اول اینکه خودش بخواهد و دوم اینکه با قلبش بیاید و سوم اینکه شرایط حضور در تیم ملی را داشته باشد.

فرناندز خاطرنشان کرد: با تمام بازیکنان غیر از علی مهدی زاده و گلابی نژاد صحبت کردم. تاکید می کنم که وقتی جلسه ای برگزار کردم به حرف بازیکنان اعتماد کرده ام و بنا را بر صداقت گذاشته ام. هر سوالی باشد پاسخ خواهم داد اما وقتی بحث تمام شد دلم می خواهد فقط به بازیکنان منتخب نگاه کنیم. باید به گروهی که انتخاب می شود اعتماد کرد و حامی آنها بود.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان عنوان کرد: وقتی لیستی اعلام می شود قطعا برخی از افراد ناراضی هستند. یکی از کارگردان های سینما به نام وودی آلن می گوید من رمز پیروزی را نمی‌دانم اما رمز شکست را می دانم. اگر قرار باشد تمام افراد را راضی نگه داریم قطعا محکوم به شکست خواهیم بود. من به بازیکنانی که انتخاب کردم ایمان دارم و می دانم با تمام توان خود جنگیدند. می خواهیم کاری کنیم که هر ایرانی که بازی تیم ملی را میبیند احساس غرور کند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی همیشه این الزام را احساس می کنم تا واقعیت را به بازیکنان بگویم. برای مربی سخت است تا به بازیکنی که با تمام توان کار کرده بگوید در لیست قرار ندارد. بعد از انتخاب لیست نهایی باید به سمت بازیکنانی برویم که انتخاب شده اند نه افرادی که بیرون مانده اند. گاهی ترس از شکست موجب می شود تا از مسیر اصلی خارج شویم. هدف اصلی ما کسب سهمیه جهانی است و شک ندارم بازیکنانم هدف خود را گم نخواهند کرد.

فرناندز گفت: قبل از اعلام لیست باید از فرصت استفاده کنم و از صمیم قلبم برای سلامان بربط آرزوی سلامتی کنم، چرا که امروز باید جراحی شود و اخیرا مادر خود را از دست داده است.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان، خاطرنشان کرد: در مورد دو بازیکن باید توضیح دهم؛ اورعی در شرایط ریکاوری قرار دارد و ما وی را زیر نظر داریم. سجاد استکی هم اخیرا دچار مصدومیت شد و باید ببینیم که به اردوها و مسابقات می رسد یا خیر؟

وی در مورد برنامه اضافه شدن لژیونرها به اردوها عنوان کرد: با استفاده از واژه لژیونرها موافق نیستم. برخی از نفرات می توانند به صورت کامل بیایند. پویا نوروزی نژاد دیرتر از سایر نفرات به اردو اضافه خواهد شد و سایر نفرات در مقاطع مختلف خواهند آمد.

فرناندز در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنی وجود داشت که نخواهد در تیم ملی حضور پیدا کند یا خیر، تصریح کرد: هیچ بازیکنی به صورت مستقیم نگفت که نمی خواهد از پرچم کشورش دفاع کند، اما سه بازیکن به دلایل مختلف اعلام کردند نمی توانند برای تیم ملی بازی کنند. سعید حیدری راد، سید علیرضا موسوی و سعید برخورداری نفراتی بودند که چنین شرایطی داشتند. برخورداری با پسر من هم بازی بود و به زبان اسپانیایی مسلط است. وی به من گفت که دوره اش در تیم ملی تمام شده و در مسابقات انتخابی المپیک کنار گذاشته شده و ترجیح می دهد برای تیم باشگاهی اش بازی کند.

وی ادامه داد: موسوی و حیدری راد عضو تیم دینامو بخارست هستند. موسوی همان ابتدا دعوت من را رد کرد و حیدری راد هم همین شرایط را داشت. من قبل از هر اردویی وی را دعوت کردم اما گفت به دلیل مشکلات شخصی نمی تواند در تیم ملی باشد و به این صورت راحت تر بوده و شرایط بهتری خواهد داشت. هر دو نفر بازیکنان بزرگی بودند، اما همیشه به نظر بازیکنان برای حضور در تیم ملی احترام می گذارم.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان عنوان کرد: امین یوسف نژاد در حال حاضر از نظر زمانی نمی تواند با ما همراه باشد و به همین دلیل در لیست ما جایی ندارد. الله کرم بازیکن بزرگی است، اما مدتی است که تیم ندارد و از نظر بدنی شرایط خوبی ندارد.با وی گفتم که هرچه زودتر از نظر بدنی خودش را آماده کند و به عضویت یک تیم دربیاید. وی کار بدنی اش را شروع کرده است و انگیزه زیادی دارد. دیدن این صحنه ها یعنی وی دوست دارد به عضویت تیم ملی دربیاید.

فرناندز در پاسخ به این سوال که آیا پرونده حضور این سه بازیکن در تیم ملی بسته خواهد شد یا خیر، گفت: واضح است که وقتی بازیکنی در قهرمانی آسیا جنگیده است لیاقت حضور در جام جهانی را دارد. گاهی بازیکنی شرایط سختی دارد و در لحظه نمی تواند کمک کند. برای اجرای عدالت باید به بازیکنان احترام گذاشت. قهرمانی جهان حق بازیکنی است که در قهرمانی آسیا حضور دارد. نمی دانم تا چه زمانی در ایران هستم، اما قهرمانی جهان حق بازیکنی است که در قهرمانی آسیا سینه‌تش را برای پرچم کشورش سپر کرده است.

وی افزود: من به تیمم اطمینان و ایمان دارم. بازیکنان این تیم ترکیبی از جوانی و تجربه را دارند. انگیزه آنها فوق العاده است. اگر به این تیم باور نداشتم به ایران نمی آمدم. شانس در مراحل حذفی بسیار مهم و تعیین کننده است. از عملکرد بازیکنان راضی هستم و به بازیکنان اعتماد کامل دارم.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان عنوان کرد: کار کردن با این نفرات برایم خیلی راحت است و به همین دلیل اطمینان دارم که می توانیم موفق شویم. شما خوش شانس بودید چون هر جلسه ای که باهم داشتیم من خندان بودم. درحالی که اصلا انعطاف پذیر نیستم و بسیار جدی هستم. غیر از کادر مربیان هیچکسی در انتخاب نفرات بازیکنان دخالتی نداشته. اگر این لیست را خودم انتخاب نکرده بودم الان اینجا نبودم و در خانه ام نشسته بودم. تصمیم گیرنده نهایی همیشه خودم هستم.

وی در مورد شرایط تیم بانوان برای حضور در مسابقات جهانی، گفت: در مورد بانوان باید نکاتی را بگویم. وقتی اردوی آنها را دیدم حس تحسین خاصی داشتم. آنها نمونه خوبی برای تلاش و مبارزه هستند. از نظر فنی خیلی سخت است وقتی مربی تیمی نیستیم بخواهیم اظهارنظر کنیم. من فقط چند نکته را در حد مشاوره گفتم.رومانی و نروژ حریفان بسیار سختی برای هندبال بانوان در مسابقات جهانی هستند. یک تیم ملی برای رشدبایدبداند که قدم به قدم پیش برود، امکانات داشته باشد و تجربه بین المللی داشته باشد. همه باید بدانند که کسب سهمیه جهانی خودش یک موفقیت است. همه باید از این اتفاق لذت ببریم، نباید عجله داشته باشیم و باید قدم به قدم پیش برویم. ایران مقابل حریفانش کار بسیار سختی برای پیروزی دارد. وقتی تیمی بدون سرمربی چنین عملکردی داشته بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول