اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

قمی: سازمان فرهنگ‌ و‌ ارتباطات نیازمند جذب جوان انقلابی است

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه باید نگاه جهانی را روز به روز تقویت کرده و‌ اولویت جغرافیایی‌‌ فرهنگی را مشخص کنیم، گفت: سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات، نیازمند جذب نیروهای جوان، انقلابی و‌ تحول‌گراست.

قمی: سازمان فرهنگ‌ و‌ ارتباطات نیازمند جذب جوان انقلابی است

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و‌معارفه رئیس سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات اسلامی با گرامیداشت هفته بسیج اظهارداشت: خوشحالیم که مسؤولیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از یک جانباز انقلاب اسلامی به یک جانباز دیگر انقلاب تحویل داده می‌شود. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برآمده از تدابیر رهبری است

وی با بیان اینکه ایمانی‌پور از نیروهای داخل سازمان است که مسؤولیت را برعهده گرفت، تصریح کرد: مجموعه‌ای که امروز به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شناخته می‌شود، برآمده از تدابیر ارزشمند و هوشمند مدیریت عالی نظام، مقام معظم رهبری است که با درک درستی از شرایط فرهنگی و بین‌المللی شکل گرفت.

قمی با اشاره به اینکه این سازمان وابسته به ولایت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که در عمر خود از زمان آیت‌الله تسخیری تاکنون منشا خدمات متعددی بوده است، افزود: در زمینه نشر، گفت‌وگوی ادیان، رسانه و فضای مجازی اقدامات خوبی صورت گرفته است. امروز افرادی را در سطح بین‌الملل مشاهده می‌کنید که دچار تحولات مثبتی شدند که این اقدامات با راهنمایی رایزن‌های فرهنگی اتفاق افتاده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات در مسیر خود شهدای بزرگواری را تقدیم کرده است، خاطر نشان کرد: شهدایی همچون نواب، گنجی و انصاری نمونه‌هایی از آن است که جا دارد به وجود این سازمان ببالیم. البته برای اینکه سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات اسلامی بتواند حیات و بالندگی خود را ادامه دهد، نیازمند مسائل مختلفی است که ارتقای کمی و‌کیفی، نشان دادن تصویر روشن از فرهنگ جهانی از مهمترین آن‌هاست.

رویش‌های جوان انقلاب در سازمان فرهنگ و ارتباطات جذب شوند

قمی با اشاره به اینکه باید نگاه جهانی را روز به روز تقویت کرده و‌ اولویت جغرافیایی‌‌ فرهنگی را مشخص کنیم، گفت: این سازمان نیازمند است تا نیروهای جوان، تحول‌گرا و رویش‌های جوان انقلاب را جذب کند. به همان نسبتی که نیروهای انقلابی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بازنشسته می‌شوند، باید نیروهای جوان درون سازمان جذب شوند که البته اقداماتی در این زمینه شده که باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات اسلامی باید از فرصت موجود در عرصه بین‌الملل به نحو‌ مطلوب استفاده کند، ادامه داد: اکنون گوش شنوا بیشتر از گذشته است، بنابراین باید بهتر از گذشته عمل کرد.

‌معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شرایطی که کرونا در عرصه بین‌الملل ایجاد کرد، گفت: پس از شیوع کرونا در مرحله اول، برخی گفتند موضوع مهم نیست اما وقتی شیوع پیدا کرد،‌ در مرحله سوم متوجه شدند که کرونا دردی نیست که جداگانه برطرف شود، بلکه باید بشریت دست به دست یکدیگر فکر اساسی کنند. 

 نیازمند تحول در روش‌ها، نیروها و برنامه‌ها هستیم

‌وی به لزوم بازتعریف ارتباطات بشر با شیوع کرونا، تصریح کرد: چهار رابطه باید متحول شود. اول اینکه ارتباط با خدا را باید مدنظر قرار داد. کرونا نشان داد که چقدر ضعیف هستیم. از طرفی انسان به این فکر افتاده که خودش چه کسی است؟ یعنی ارتباط با خودمان را باید تقویت کنیم. وقتی با نگاه فلسفی بخواهیم نگاه کنیم‌ با تناقض‌هایی مواجه می‌شویم. اما حالا ما همه این سخنان را درک می‌کنیم.

قمی با بیان اینکه رابطه با طبیعت را نیز باید بررسی کنیم، تصریح کرد: طبیعت یک‌ موجود بی‌روح نیست. محیط زیست دغدغه بشریت است. رابطه با دیگران هم باید تقویت شود. وقتی در ایام قرنطینه تنها در اتاق هستم، چقدر حس تنهایی می‌کنیم. این فرصت‌هایی است که فرهنگ اسلامی و معنوی را مدنظر ‌قرار دهیم. همه در یک جمله نشان می‌دهد که ما نیازمند تحول در روش‌ها، نیروها و برنامه‌ها هستیم.

‌معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: با شناختی که از آقای‌ ایمانی‌پور داریم امیدواریم این سازمان را با تحولات مبتنی با شرایط روز دنبال کنند. اگر این مسیر به دقت پیگیری شود هم از حمایت پرسنل سازمان و هم اعضای شورای عالی سازمان و دفتر مقام معظم رهبری و به ویژه وزیر ارشاد برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول