اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری ۵۰۰ محفل قرآنی در ۵۰۰ ناحیه، همزمان با هفته بسیج/ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به برنامه‌های این سازمان همزمان با هفته بسیج گفت: برگزاری 500 محفل قرآنی، اجرای پویش قلب‌های نورانی و اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق محروم از جمله این برنامه‌ها است.

برگزاری ۵۰۰ محفل قرآنی در ۵۰۰ ناحیه، همزمان با هفته بسیج/ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سازمان بسیج مستضعفان همزمان با هفته بسیج برنامه‌های مختلفی تدارک دیده و این ایام به نوعی سرآغاز برخی برنامه‌ها برای اجرا در طول سال است.

فرمان امام (ره) برای تشکیل بسیج یکی از برگ‌های زرّین انقلاب اسلامی است

حجت‌‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز هفته مبارک بسیج گفت: پنجم آذر یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرّین انقلاب اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود.

دوراندیشی امام (ره) و هدایت رهبری در تشکیل بسیج انقلاب عامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است

وی ادامه داد: بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری بی‌نظیر حضرت امام در تأسیس این نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب، اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث سال‌های بعد از شکل‌گیری این نهاد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.

توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه‌های هفته بسیج

این عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ و در دیدار جمعی از شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فرمودند: «محافل و جلسات قرآن خواندن را بیشتر کنید اینکه یک قاری تلاوت کند و بقیه مستمع قرآن کریم باشند.» لذا سعی شده برنامه‌های هفته بسیج در این راستا مد نظر و مورد تأکید قرار گیرند.

برگزاری ۵۰۰ محفل قرآنی در ۵۰۰ ناحیه بسیج

حجت‌‌الاسلام رضایی از برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن کریم در نواحی مختلف بسیج، شامل هر ناحیه یک محفل قرآنی خبر داد و گفت: علاوه بر این، مسابقات متنوع قرآنی در راستای انس با قرآن و تدبّر در آیات با محوریت جزء ۲۱ قرآن کریم خصوصاً آیات جهاد و مقاومت این جزء به صورت مجازی با محوریت دارالقرآن‌های بسیج کشور در حال برگزاری است.

اجرای پویش قلب‌های نورانی ویژه تلاوت روزانه قرآن

وی از برگزاری پویش‌های مختلف در هفته بسیج خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های متداول ما در مناسبت‌های مختلف، راه‌اندازی پویش‌های قرآنی است و امسال نیز به مناسبت هفته بسیج پویشی با عنوان «قلب‌های نورانی» ایجاد شده است. در این پویش تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن با هدف تحقق انس عمومی جامعه با قرآن کریم را دنبال می‌کنیم که ان شاء الله به این نقطه برسیم که هر فرد ایرانی روزانه حداقل یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت کند. افرادی که بخواهند ضمن تلاوت یک صفحه در ثواب ختم سراسری قرآن کریم سهیم باشند می‌توانند عدد ۱ را به سامانه ۶۶۰۰۰۵ پیامک کنند.

اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق محروم و کم‌برخوردار

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: از دیگر برنامه‌های ما در این هفته، اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق محروم و کم‌برخوردار است تا با حضور در کنار مردم عزیزمان در سراسر کشور، به فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی قرآن کریم بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول