اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌اندازی سه کارگاه نخ‌ریسی در کرمانشاه/ هنر منسوخ شده «موج‌بافی» احیا می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از راه‌اندازی سه کارگاه بزرگ نخ ریسی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین تا پایان امسال خبر داد.

راه‌اندازی سه کارگاه نخ‌ریسی در کرمانشاه/ هنر منسوخ شده «موج‌بافی» احیا می‌شود

حسین ویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: ۶۰ رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه داریم که بیش از ۲۵ هزار هنرمند دارای مجوز در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان، گفت: زنجیره ارزش صنایع فلزی شامل هنر‌های دستی، چاقو سازی، زیورآلات و تراش سنگ‌های قیمتی؛ زنجیره ارزش البسه در زمینه دوخت و برش؛ زنجیره ارزش نقاشی شامل هنر‌های تذهیب، مینیاتور و نقاشی سنتی،زنجیره ارزش احجام چوبی همچون هنر‌های معرق، منبت، گره‌چینی، سوخته‌کاری، ساز‌های چوبی و زنجیره ارزش بافته‌های گلیم، جاجیم و موج بافی و... از جمله این زنجیره‌ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تأکید بر رونق این زنجیره‌های ارزش، گفت: در راستای تکمیل زنجیره ارزش بافته‌های داری ارزش تاریخی مانند گلیم، جاجیم و موج بافی؛ سه کارگاه بزرگ نخ‌ریسی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از همین کارگاه‌ها با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر تا ماه آینده وارد چرخه تولید می‌شود و دو کارگاه دیگر هم با اشتغالزایی ۵۰ نفر تا پایان همین امسال فعالیت خود را شروع می‌کنند

به گفته ویسی، در مجموعه برای راه‌اندازی این سه کارگاه ۱۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/پ/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول