اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کرونا» بیمه ورزشکاران خراسان‌جنوبی را بلعید

دبیر هیات پزشکی و ورزشی خراسان‌جنوبی از کاهش شدید تعداد بیمه‌شده‌های ورزشی استان بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار ۵۶۳ نفر ورزشکار سازماندهی‌شده استان فعال هستند.

«کرونا» بیمه ورزشکاران خراسان‌جنوبی را بلعید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یکی از فعالیت‌های مفیدی که زندگی انسان را بهتر، سالم‌تر و زیباتر می‌کند، ورزش است و برای این کار لازم نیست شما یک ورزشکار حرفه‌ای باشید، بلکه کافی است مقداری از زمان فراغت خود را به ورزش اختصاص دهید.

نزدیک‌ترین باشگاه به محل کار یا زندگی شما می‌تواند آغازی برای فعالیت ورزشی شما باشد و همچنین اگر به ورزش‌هایی مانند کوهنوردی علاقه‌مند هستید، با پرداختن به آنها از زندگی خود بیشتر لذت ببرید. اما یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید.

بیمه ورزشی؛ سوپاپ اطمینان خطرات و حوادث

پیش از فعالیت در باشگاه یا آغاز فعالیت‌های ورزشی خارج از باشگاه، از «بیمه ورزشی» خود مطمئن شوید، حق بیمه سالانه ورزشی مبلغ کمی است، اما حوادث ورزشی که در باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و در هنگام ورزش‌هایی مانند کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری می‌افتد، بسیار است.

بدین ترتیب طبیعی و عقلانی است که هر فردی با داشتن بیمه پا به محیط‌های ورزشی بگذارد و با سوپاپ اطمینانی به‌صورت آماتور یا حرفه‌ای به فعالیت‌های ورزشی بپردازد.

اما از این میان مستندترین آمار ورزشکاران فعال و سازمان یافته حوزه ورزش و جوانان نیز بر همین اساس تعداد کارت‌های بیمه‌های ورزشی است که توسط هیات پزشکی و ورزشی خراسان‌جنوبی صادر می‌شود.

خوسف ۱۳۰ نفر بیمه ورزشی دارد!

رضا قاسمی، دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان‌جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی اماکن و سالن‌های ورزشی و بالطبع محدودیت‌ فعالیت‌های ورزشی طی دو سال اخیر بر تعداد افراد بیمه‌‌شده ورزشی تاثیر زیادی گذاشته است.

وی با اشاره به ۱۶ هزار و ۵۶۳ ورزشکار بیمه شده ورزشی در حال حاضر خراسان‌جنوبی افزود: این درحالی‌است که پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا  بیش از ۳۳ هزار نفر در استان بیمه شده ورزشی داشته‌ایم.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد بیمه شده ورزشی بیرجند شش هزار ۲۱۸ نفر، طبس سه هزار و ۵۶۱، قائن ۲ هزار ۳۹۹نفر، فردوس هزار ۱۴۷ نفر، سرایان هزار و ۲۵ نفر، بشرویه۵۷۸ نفر، زیرکوه ۵۰۰ نفر، نهبندان ۳۳۱ نفر، درمیان ۲۰۸ نفر، سربیشه ۱۴۹ نفر و خوسف ۱۳۰ نفر ورزشکار سازمان‌یافته دارند.

فوتبال در صدر بیمه‌شد‌ه‌های ورزشی و قایقرانی بدون ورزشکار سازماندهی شده

قاسمی یادآور شد: هیات فوتبال خراسان‌جنوبی با سه هزار و ۸۷۲ بیمه‌شده ورزشی، والیبال ۲ هزار و ۲۰ نفر، بدنسازی و پرورش اندام هزار و ۳۵۲ نفر، ژیمناستیک هزار و ۲۶۰ نفر، کوهنوردی و صعودهای ورزشی ۸۲۳ نفر و هیات کاراته با ۸۱۴ نفر به ترتیب در رتبه‌های اول تا ششم جدول ورزشکاران سازماندهی شده قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در رشته قایقرانی هیچ‌ورزشکار بیمه‌شده‌ای ثبت نشده است، گفت: هیات ورزش ناشنوایان با یک نفر، هیات‌های ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء و اسکی هر کدام با شش نفر، هیات‌های ورزش جانبازان و معلولین هفت نفر، هیات‌های ورزش کارگری، شطرنج، بولینگ و بیلیارد هر کدام هشت نفر، سه‌گانه ۱۰ نفر و شمشیربازی با ۱۲ نفر کمترین ورزشکاران بیمه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول