اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: کشورهای شناخته شده‌ای به تامین تسلیحات داعش پرداخته‌اند

نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنرانی در این نهاد بین‌المللی گفت که کشورهای شناخته شده طی 10 سال گذشته اقدام به تامین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های تروریستی و در راس آنها داعش پرداخته‌اند.

دمشق: کشورهای شناخته شده‌ای به تامین تسلیحات داعش پرداخته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنرانی بر ضروت تضمین جامعه بین‌المللی در عدم رسیدن تسلیحات به سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

وی که در جلسه‌ای در سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «کشورهای شناخته شده‌ای طی ده سال گذشته اقدام به تامین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های تروریستی و در راس آنها داعش و جبهة النصره با انواع تسلیحات کردند که همین رویکرد خصمانه، باعث طولانی شدن بحران و از دست رفتن جان شهروندان سوری شد».

صباغ اضافه کرد: «اقدام برخی کشورهای شناخته شده به تامین مالی گروه‌های تروریستی برای خرید تسلیحات با هدف ایجاد ناامنی در دیگر کشورها، نقض فاحش منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی و روابط دوستانه میان کشورها به شمار می‌آید».

وی افزود که آسان بودن دسترسی به تسلیحات کوچک و سبک برای سازمان‌های تروریستی، تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی بوده و زندگی غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را با خطر مواجه می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار تعیین چارچوبی برای صرف تلاش‌های مشترک در راستای جلوگیری از نقل و انتقال و تجارت غیرقانونی تسلیحات شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول