اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

خزعلی: برخی ترک فعل‌ها در حوزه زنان منجر به مصیبت‌ها و آسیب‌ها شده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به برخی کم کاری ها در حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: برخی ترک فعل ها منجر به مصیبت ها و آسیب ها شده است.

خزعلی: برخی ترک فعل‌ها در حوزه زنان منجر به مصیبت‌ها و آسیب‌ها شده است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشستی که به همت اتحادیه‌های دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با موضوع بررسی مسائل زنان برگزار شد، درباره سوالی پیرامون حمایت از زوج های نابارور گفت: درباره درمان ناباروری دو هفته پیش تصویب شد و به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفت. زوجین ناباروی هستند که مشتاق فرزندآوری هستند و سرمایه گذاری روی اینها بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کنیم این قانون حتما اجرایی شود.

وی درباره سوال دیگری درباره فرهنگسازی برای رشد جمعیت، تصریح کرد: باید فرهنگ فرزندآوری، فرزند دوستی و... در جامعه رشد کند و ما نیاز داریم همه متولیان فرهنگی به یک سمت و جهت و با لطافت و با استفاده از هنر حرکت کنند.

 

 

خزعلی ادامه داد: در مسئله ازدواج و فرزندآوری اولین مسئله فرهنگ سازی است و باید در این حوزه برنامه ریزی کنیم. همه ملت باید با تمام وجود باید به بحث جمعیت توجه کند و بحرانی که در این حوزه وجود دارد را درک کنند، دولت هم به نوبه خود باید تلاش کند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه درباره برنامه های این معاونت اظهار داشت: انشالله در هفته های آینده از برنامه جامع معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی خواهیم کرد. انشالله با به کار گرفتن خود مردم و با یک حرکت مردمی این طرح اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما یک لایحه 7 ماده ای به مجلس دادیم برای اینکه موقعیت معاونت زنان و دستگاه های مرتبط با معاونت تقویت شوند و هم در تصمیم گیری ها و هم در اقدامات اجرایی قدرت بیشتری داشته باشند.

 

 

خزعلی ادامه داد: یکی از مشکلات معاونت زنان این است که دائما گفته می شود نباید در اجرا وارد  شوی و باید سیاست گذار باشی، البته قدرت اجرایی هم ندارد، اما اگر نظارت قوی باشد و ارتباط با دستگاه های اجرایی مستحکم باشد و حرف شنوی از معاونت زنان به خوبی انجام شود این نظارت می تواند منجر به یک اجرای قوی شود.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اضافه کرد: معاونت زنان تا کنون نقش تشریفاتی داشته، البته یک بخش تشریفانی و یک بخش هم سیاسی بوده ولی در این دولت شما دیدید سیاسی کاری وجود نداشته است.

 

 

خزعلی تاکید کرد: امیدواریم وضع بودجه خوب شود تا بتوانیم بیمه زنان سرپرست خانوار را تکمیل کنیم، البته قول داده شده بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی تامین شود. البته اینها باید با عزت زندگی کنند و فقط دنبال کمک بهزیستی و کمیته نباشند و بتوانند روی پای خودشان بایستند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم در بحث بانوان بودجه ها را به سمتی ببریم که نیازهای بانوان تامین شود. با وزارتخانه های مختلف رایزنی می کنیم تا بخشی از بودجه ای که در حوزه اجتماعی دارند را صرف حمایت از بانوان کنند.

خزعلی درباره سوالی پیرامون کودکانی که شناسنامه ندارند، گفت: به دنبال این هستیم کد و مدرک مشخصی برای اینها ثبت شود، باید به طوری عمل شود تا ضمن اینکه قانون اجرا می شود از این مسئله سواستفاده نشود و مشکلی برای مردم هم ایجاد نشود.

 

 

وی افزود: ما آینده خوبی را در پیش رو خواهیم داشت و من می بینیم دولتمردان انصافا شبانه روز برای حل مشکلات تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: مسائل زنان و خانواده مربوط به تمام وزارتخانه هاست و همه باید در این حوزه تلاش کنند.

وی در ادامه درباره سوالی پیرامون قانون « قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تاکید کرد: این قانون احتیاج به پیگیری دارد تا به نتیجه برسد.

خزعلی با بیان اینکه عدالت جنسیتی باید در جامعه پیاده شود، اظهار داشت: ما بالاتر از این، در پی عدالت فراگیر هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: برخی دختران دانش آموز ما بعد از ازدواج از دبیرستان اخراج می شوند که درصدد لغو این قانون هستیم.

خزعلی با بیان اینکه تمام برنامه های معاونت زنان ریاست جمهوری مردمی است، گفت: هر کدام از آسیب های زنان و دختران مربوط به یک وزارتخانه است.

 

وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما نداشتن قانون نیست. فرهنگ اجرای قانون و نظارت است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به برخی کم کاری ها در حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: برخی ترک فعل ها منجر به مصیبت ها و آسیب ها شده است.

به گزارش فارس در ابتدای این نشست نمایندگان اتحادیه های دانشجویی به بیان مطالب و سوالات خود پرداختند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول