اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مسائل مرزی محور رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان

وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان در حاشیه نشست «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل مرزی گفت‌وگو کردند.

مسائل مرزی محور رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه نشست «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل مرزی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار گفت‌وگوی سازنده در مورد موضوعات مهم در روابط قرقیزستان و تاجیکستان انجام شد و چشم‌اندازهایی برای ایجاد بیشتر فعالیت‌های مشترک سودمند، در پلتفرم‌های چندجانبه بین‌المللی تشریح شد.

شایان ذکر است که در این دیدار، به منظور رسیدگی موثر به وظایف اولویت دار و تعمیق بیشتر همکاری‌های دوجانبه، بر لزوم افزایش کارایی اقدامات در چارچوب شورای هماهنگی بین دولتی تاکید شد.

همچنین طرفین بر لزوم ایجاد کار گروه‌های عملیاتی بین دادستانی کل، وزارتخانه‌های کشور و سایر نهادهای مجری قانون برای حل و فصل سریع مسائل و حفظ حقوق و منافع شهروندان دو کشور توافق کردند.

قزاق بایف تاکید کرد: هدف طرف قرقیزستان تکمیل هرچه سریعتر ثبت قانونی مرز دولتی دو کشور است که تأثیر مثبتی بر کل روابط بین دو کشور خواهد داشت.

وزیر امور خارجه قرقیزستان توجه همکار تاجیک خود را به لزوم ادامه کار مشترک برای ایجاد اعتماد در میان ساکنان محلی مناطق مرزی دو کشور به منظور تضمین ثبات و امنیت در منطقه مرزی جلب کرد.

در پایان این دیدار طرفین قصد قاطع خود را برای همکاری با یکدیگر به منظور گسترش و تعمیق روابط دوستی و حسن همجواری تاریخی بین قرقیزستان و تاجیکستان و حل و فصل همه مسائل بحث برانگیز منحصراً با روش‌های سیاسی و دیپلماتیک ابراز کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول