اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته ششم لیگ برتر| گل‌گهر- استقلال؛ نبرد برای صدر با امیرِ سکونشین/پرسپولیس با هواداران مقابل منصوریان

8 دیدار مسابقات هفته ششم لیگ برتر روز چهارشنبه برگزار می‌شود در حساس‌ترین مسابقه استقلال میهمان تیم گل‌گهرسیرجان است و پرسپولیس در حضور هوادارانش به مصاف نفت آبادان خواهد رفت.

هفته ششم لیگ برتر| گل‌گهر- استقلال؛ نبرد برای صدر با امیرِ سکونشین/پرسپولیس با هواداران مقابل منصوریان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته ششم لیگ برتر همگی در روز چهارشنبه برگزار می شود. بسیاری از تیم‌ها و هواداران انتظار داشتند که در هفته ششم هم تماشاگران در شهرهای مختلف اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا کنند اما در نهایت تا لحظه نوشتن این گزارش فقط بازی پرسپولیس و نفت آبادان در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگر شد.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

تراکتور - پدیده؛ اولین برد با سولدو؟

تراکتور با زونیمیر سولدو توانست تیم پرمهره سپاهان را متوقف کند. آن هم در حالیکه این مربی کروات که هموطن اسکوچیچ است  فقط 4 روز برای آن مسابقه فرصت داشت. در حال حاضر هواداران پرشور تراکتور منتظرند تا اولین برد تیم شان را با سولدو جشن بگیرند. برد در این مسابقه دور از دسترس قرمزپوشان تبریزی نخواهد بود. حریف آنها تیم پدیده مشهد است که هیچ بردی در این فصل به دست نیاورده و با یک گل زده اخرین تیم جدول لیگ است. 

بعید به نظر می رسد پدیده با میثاقیان بتواند در تبریز به دنبال سه امتیاز باشد و گرفتن یک امتیاز هم می تواند برای پدیده موفقیت محسوب شود. میثاقیان تلاش کرده برای این بازی با تکیه بر فرمول های تعصب و غیرت بازیکنان و همدلی تیم را متحد کند. تراکتور هم با انتخاب سهرابی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه شرایطش سامان یافته تر شده است و می خواهد از رده سیزدهم جدول جدا شود. 

نساجی - پیکان؛ برد صد و پنجاهم تهران یا پیکان سواری قرمزپوشان؟

نساجی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و استقلال را مقابل هوادارانش در ورزشگاه آزادی متوقف کرد اما پیکان در خانه مقابل فجرشهید سپاسی شکست خورد و از رسیدن به صدر جدول بازماند. این هفته هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد ساکت الهامی بازهم محروم است و از روی سکوها نظاره گر مسابقه تیمش خواهد بود. پیکان در این هفته هم شانس صدرنشینی در لیگ برتر را دارد و اگر بتواند در مازندران پیروز شود ضمن اینکه صد و پنجاهمین برد خود در لیگ برتر را جشن می گیرد ممکن است به صدر جدول هم برسد.

این مسابقه بازهم در ورزشگاه شهدای ساری برگزار خواهد شد زمین چمن ورزشگاه وطنی قائمشهر هنوز هم آماده نیست و این مساله داد هواداران تیم نساجی را درآورده البته استاندار قول رسیدگی و همکاری داده تا نساجی بتواند زودتر در ورزشگاه خانگی خود میزبان رقبا باشد.

فجرسپاسی - سپاهان؛ زردپوشان مدعی مقابل تیم غول کش

فجر بعد از دو شکست ابتدای فصل روند صعودی را طی کرد و به دو برد و یک تساوی  رسید. فجری ها از استقلال صدرنشین یک امتیاز گرفتند و هفته قبل نیز پیکانی را شکست دادند که با آبی پوشان صدرنشینی مشترک لیگ را داشت. این هفته آنها با یک تیم مدعی دیگر روبه رو می شوند. سپاهان با تمام توان به شیراز می رود تا سه امتیاز را بگیرد تا همچنان در جمع مدعیان و بالانشینان جدول باقی بماند.

سپاهان البته  شانس صدرنشینی هم دارد به شرطی که استقلال و آلومینیوم امتیاز از دست بدهند. سپاهان در دو بازی اخیرش مقابل ذوب آهن و تراکتور تبریز گلی نزده است و محرم نوید کیا می داند اگر تیمش بخواهد قهرمان شود باید تغییراتی در روند نتیجه گیری تیمش ایجاد کند. فجرسپاسی همان تیم جوان و جویای نام و دوست داشتنی است که تلاش خواهد کرد از یکی دیگر از مدعیان قهرمانی امتیاز بگیرد.می‌توان فجر را غول‌کش نامید که تاکنون از تیم‌های مدعی امتیاز گرفته‌ است.

هوادار - آلومینیوم اراک؛ نبرد صدرنشین با تیم عنایتی

هوادار با توجه به برد مس رفسنجان مقابل پدیده با رای انضباطی به رده یکی مانده به آخر جدول لیگ سقوط کرد. تیمی که یک برد و 4 باخت دارد ، اگر می خواهد فصل بعد هم در لیگ برتر باشد باید شرایطش را تغییر بدهد. از شانس بد رضا عنایتی تیم هوادار فردا به مصاف آلومینیوم اراک صدرنشین می رود. شاگردان رسول خطیبی بالاتر از همه مدعیان سنتی لیگ ایستاده اند و از نظر روحی و روانی تیمی کاملا آماده هستند.

هوادار سومین و آخرین جلسه محرومیت از میزبانی را می گذارند و این هفته هم باید در کرج به مصاف حریفش برود. هوادار بعد از پیروزی مقابل تیم پدیده مقابل فولاد خوزستان 10 نفره با یک گل شکست خورد. شاگردان خطیبی معتقدند تیم دوست داشتنی لیگ برتر هستند و آنها برای حفظ صدرنشینی حتما باید در کرج پیروز شوند و امیدوار باشند استقلال هم بیش از یک گل به حریفش نزند. 

گل گهر- استقلال؛ نبرد برای صدر با امیرسکونشین

گل گهر اگرچه دو پله پایین تر از استقلال رده دومی است اما فقط دو امتیاز با آبی پوشان تهرانی فاصله دارد. بنابراین شاگردان امیر قلعه نویی فرصت صدرنشینی در این هفته را به دو شرط دارند اول اینکه بتوانند استقلال را شکست بدهند و دوم اینکه آلومینیوم مقابل هوادار متوقف شود. محسن فروزان دروازه بان گل گهر که دو کلین شیت در این فصل داشت و خود را آماده رویارویی با استقلال می کرد یکباره به دلایل انضباطی از فهرست مسابقه با استقلال کنار گذاشته شد. استقلال هم بعد از توقف خانگی مقابل نساجی مازندران برای گرفتن هر سه امتیاز به میدان می رود تا دوباره به صدر برگردد.

فرهاد مجیدی باید با امیر قلعه نویی سکونشین رقابت تاکتیکی داشته باشد. سرمربی گل گهر همچنان محروم از حضور روی نیمکت است. مهاجمان خارجی استقلال هنوز به اندازه هیاهویی که به راه انداختند در میدان مسابقه ارزش هایشان را نشان نداده اند. هواداران استقلال به هیچ عنوان دوست ندارند تیم شان روی نوار مساوی  گام بردارد. گل گهر هم سه مساوی پیاپی ثبت کرده و ادامه این روند اصلا مورد نظر کادرفنی، بازیکنان و حتی مدیریت باشگاه نیست. باید دید نوار تساوی های دو تیم قطع می شود یا بازهم هر دو تیم امتیاز از دست خواهند داد. برنده این مسابقه می تواند در پایان هفته صدرنشین لیگ شود. جالب اینجاست که احتمالا این مسابقه بدون تماشاگر خواهد بود.امیر قلعه نویی که همین دیروز جشن تولد 58 سالگی‌اش را جشن گرفت می‌خواهد یک برد را به عنوان کادوی ویژه تولدش حساب کند.

ذوب آهن - فولاد؛ بازی شطرنج‌وار

هر دو تیم از تیم های با شخصیت و ساختارمند فوتبال کشور هستند. ذوبی ها بعد از پشت سرگذاشتن یک فصل کابوس وار و بقا در لیگ برتر این فصل را خیلی خوب شروع کرده اند.تیم مهدی تارتار حالا با 9 امتیاز در رده ششم جدول ایستاده و چشم به رتبه های بالاتر دارد. نکونام هم که لیگ را با یک برد 10 نفره مقابل هوادار شروع کرد به دنبال دومین پیروزی متوالی اش است. البته این بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود و 3 امتیاز  این بازی شطرنج وار به تیمی خواهد رسید که کمتر اشتباه کند. تارتار و نکونام مربیانی هستند که ساختار دفاعی تیم هایشان قدرتمند هستند. 

نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان؛ عبور از 5!

نفت مسجدسلیمان حکایت هزار و یک شب است از ابتدای فصل هر روز ماجراهای زیادی در مورد بی پولی و اعتراض بازیکنان و مربیان این تیم شنیده ایم. فراز کمالوند تقریبا بعد از هر مسابقه مشکلات مالی تیم را بیان کرده و اولتیماتوم داده که اگر تا فلان تاریخ این مشکلات حل نشود از تیم جدا خواهد شد. با این شرایط نفتی ها میزبان تیم مس رفسنجان هستند که شرایط مالی شان طبیعی و خوب است. هر دو تیم هم 5 امتیاز دارند با این تفاوت که نفت مسجدسلیمان با همه مشکلاتی که داشته 5 امتیازش را در میدان کسب کرده اما مس رفسنجان 3 امتیاز را با رای انضباطی و به لطف غیبت پدیده در هفته اول به دست آورده است. مس رفسنجان البته هفته گذشته یک امتیاز از پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ گرفت.

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان؛ قطع نوار تساوی‌ها در حضور هواداران؟

پرسپولیس سه هفته است که رنگ برد را ندیده و این برای تیمی که می‌خواهد این فصل هم مدعی قهرمانی باشد آمار مناسبی نیست. یک باخت و دو تساوی باعث شده که برخی منتقدین حسابی از کادرفنی سرخپوشان انتقاد کنند و مدعی شوند که پرسپولیس به بن بست تاکتیکی رسیده است. هرچند پیشکسوتانی مثل ناصر محمدخانی محکم می‌گویند پرسپولیس برای ششمین سال متوالی قهرمان لیگ خواهد شد. نفت آبادان هم بعد از سه شکست متوالی در ابتدای فصل یک برد و یک مساوی به دست آورد. علیرضا منصوریان سرمربی نفت با تیم‌های مختلف از نفت تهران تا ذوب آهن بازی مقابل پرسپولیس را تجربه کرده است و اکنون باید دید این مرتبه او چه نتیجه‌ای مقابل پرسپولیس خواهد گرفت.

سازمان لیگ اعلام کرده در هفته ششم لیگ برتر هم فقط این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و این مهم‌ترین ویژگی مسابقه نسبت به سایر دیدارها خواهد بود. پرسپولیس با صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارد و به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند این تیم دوباره از رده هشتم جدول جدا می‌شود و دوباره به جمع مدعیان قهرمانی ‌می‌رسد. جالب است که پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به فدراسیو ن فوتبال خواهان رعایت عدالت از سوی داوران شده است. نفت آبادان هم در بازی فردا بازیکنانی نظیر حسن بیت سعید و محمود مطلق‌زاده را به دلیل مصدومیت احتمالا در اختیار ندارد.

باید دید پرسپولیس بعد از حدود دوسال مقابل هوادارانش می‌تواند به یک برد شیرین برسد و دوباره به جمع بالانشینان جدول برسدیا مثل استقلال مقابل تماشاگرانش متوقف می‌شود.

اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر:

چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۰
فجر سپاسی – سپاهان ساعت 15
ناصر جنگی- محمدجواد مداح- مهدی سیفی- یاسر همرنگ
ناظر: محسن قهرمانی

تراکتور – پدیده مشهد ​ساعت 15
کمیل غلامی- عسگر محمدی- عباس پورحیدری- فرزاد منصوری
ناظر: ابوطالب طاهریان

 نساجی مازندران – پیکان ساعت 15
عبدالنبی پورخلف- محمد عطایی- مهدی شفیعی- علی بای
ناظر: حاتم بک پور

هوادار – آلومینیوم اراک ساعت 15
بیژن حیدری- علی میرزابیگی- حمیدرضا افشون- ایمان کهیش
ناظر: رضا سخندان

گل گهر سیرجان – استقلال ساعت 16
علی صفایی- سعید قاسمی- حسن ظهیری- حسین زمانی
ناظر: خداداد افشاریان

نفت مسجد سلیمان – مس رفسنجان ساعت 17
میثم حیدری- حسین مرادی- میلاد قاسمی- وحید زمانی
ناظر: محمود رفیعی

ذوب آهن – فولاد خوزستان ساعت 17
محمدرضا تارخ – یعقوب سخندان- پوریا زحمتی- مرتضی منصوریان
ناظر: حسین نجاتی

پرسپولیس – صنعت نفت آبادان ساعت 18
سیدعلی اصغر مومنی- آرمان اسعدی- علی احمدی- سعاد وفاپیشه
ناظر: علیرضا کهوری

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول