اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تامین امنیت و آرامش مردم با تقویت مکتب بسیج/ زاکانی بسیجی‌ترین شهردار تاریخ انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌ با اشاره به اینکه هیچ بخشی از بسیج وارداتی نیست و نوع عمل و مدیریت آن کاملا برگرفته از اندیشه انقلاب و اسلام است، گفت: تقویت مکتب بسیج به معنای امنیت و آرامش برای مردم و انقلاب است.

تامین امنیت و آرامش مردم با تقویت مکتب بسیج/ زاکانی بسیجی‌ترین شهردار تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌ تهران امروز در صحن شورای شهر به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت:‌حضرت آقا در فرمایشات خود در آذر سال 98 در مورد فلسفه بسیج و چگونگی تولد آن صحبت کردند و منطق

بسیج اساسا برای رفع تهدیدات و تبدیل آن به فرصت‌ها است. 

وی افزود: بدون حضور بسیج و بسیجیان هر لحظه ناامنی، بحران و خروج از تعادل سیستم می‌تواند رقم بخورد و همانطور که حضرت آقا فرموده‌اند بسیج هیچ شبیهی در دنیا ندارد و ماهیت آن از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌ ادامه داد: هیچ بخشی از بسیج وارداتی نیست و نوع عمل و مدیریت آن کاملا برگرفته از اندیشه انقلاب و اسلام است.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت آقا فرموده‌اند بسیح بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی محسوب می‌شود و هیچ مشابهی در آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی گفت: فقط در تهران بزرگ 2500 پایگاه بسیج، 5 هزار واحد بسیح قشری، 2400 گروه جهادی و کانون‌های فرهنگی متعدد داریم که نشان از شبکه بزرگ اجتماعی و فرهنگی بسیج دارد که چشم‌انداز آن را مقام معظم رهبری معین می‌کند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌ گفت: تقویت بسیج یعنی رفع همه تهدیدات و تقویت تفکر بسیجی یعنی تبدیل تهدیدها به فرصت، رشد و گسترش بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بسترسازی برای ظهور و دور کردن چشم طمع همه بدخواهان و دشمنان بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به اینکه سهم شیرین مدیریت انقلابی و جهادی را همه مردم جهان می‌توانند ان‌شاءالله بچشند گفت: با تفکر انقلابی، اسلامی و بسیجی و گسترش آن این موضوع قابل تحقق است و مردم ما باید طمع رفاه،‌آسایش و سعادتمندی اخروی و دنیوی را توأم با هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم ، تهران را در آینده به عنوان شهر مهربانی‌ها خواهند دید گفت:‌شاخص‌ها و نمادهای ایرانی اسلامی در شهر حائز اهمیت است و مدیریت شهری جدید رویکرد مناسبی به این قضیه دارد چرا که توجه به روح و باطن شهر هم حائز اهمیت است. 

وی به جلسات اخیر خود با علیرضا زاکانی شهردار تهران اشاره کرد و گفت:‌زاکانی بسیجی‌ترین شهردار تاریخ بعد از انقلاب است من به خوبی دیدم که زاکانی با تفکر انقلابی چقدر خوب بر مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی تمرکز دارد و این نشانه خوبی برای تمدن اسلامی است. 

فرمانده سپاه محمد رسول‌اله (ص) بااشاره به لزوم پیاده‌سازی طرح جامع محله اسلامی گفت: این طرح برای بسترسازی رسیدن به جامعه اسلامی بسیار مهم است و باید از واحدهای کوچک برنامه‌ها را در جامعه محدودتر آغاز کنیم واز طریق بسیج با محوریت مساجد و مردم به سمت مدیریت محلات مردمی رویم.

وی به ظرفیت‌های شگفت‌انگیز بسیج در جهت مقابله و پیشگری از کرونا اشاره کرد و گفت:‌زمانی که طرح ملی شهید سلیمانی را به همراه تعدادی از سرداران مطرح کردیم با مخالفت شدید برخی روبه‌رو شد و یک هفته فقط در وزارتخانه‌های مختلف رفتیم که بگوییم طرح قابل اجرا است و دستاوردهای خوبی دارد.

وی گفت: ابتدا تصور می‌شد حداقل دو ماه زمان برای رسیدن به نتیجه وقت می‌برد ولی در کمتر از سه هفته نتیجه‌های خوبی حاصل شد.

وی گفت: در حوزه غربالگری کاهش تلفات ناشی از کرونا و مبتلایان نتیجه‌های بسیار خوبی حاصل شد و تقویت مکتب بسیج به معنای تأمین امنیت، آرامش و آسایش برای مردم و حفظ نظام و انقلاب اسلامی است. 

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول