اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رکورد چاپ ۸ هزار عنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب

آیین رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول مؤسسه بوستان کتاب و مجموعه ۱۰ جلدی آثار علامه طباطبائی(ره) در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

رکورد چاپ ۸ هزار عنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس، یاسر احمدوند «معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در آیین رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول مؤسسه بوستان کتاب و مجموعه ۱۰ جلدی آثار علامه طباطبایی (ره) که در سالن خواجه نصیرالدین طوسی ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی (ره) عالم زمان بود و آثار علمی ایشان از آثار ارزشمند جامعه ما بوده است.

وی با اشاره به غنی بودن آثار علامه طباطبایی و قدردانی از بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این آثار مکرر قابل بهره مندی و استفاده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنتگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه وظیفه‌اش حمایت و ترویج آثار ارزشمند است و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با کمک‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم، انتشارات بوستان کتاب را کمک کرده و تقویت کنیم.

مؤسسه بوستان کتاب با هدف رونق‌بخشی به فضای فرهنگ اسلامی و تبیین و گسترش خردمندانه وحی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و اکنون که بیش از ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد از جنبه‌های کمی و کیفی، رشد چشم‌گیری داشته و در میان ناشران دینی سراسر کشور، جایگاه ارزش‌مندی پیدا کرده است.

*رکورد چاپ ۸ هزار عنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب

محمدباقر انصاری رییس مؤسسه بوستان کتاب در آیین رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول مؤسسه بوستان کتاب و مجموعه ۱۰ جلدی آثار علامه طباطبایی (ره) که در سالن خواجه نصیر الدین طوسی ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه بوستان کتاب در حیات ۴۰ ساله خود بالغ بر ۳۲۰۰ عنوان کتاب در ۱۶ موضوع از علوم انسانی و اسلامی چاپ و منتشر کرده و در کنار بازچاپ ها، امروز به رکورد چاپ هشت هزار عنوان به صورت مسلسل و پیاپی رسیده است.

وی به توجه مؤسسه بوستان کتاب در انتشار آثار مسأله محور تأکید کرد و گفت: در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر و با توجه به سیاست های مسأله محور دفتر تبلیغات اسلامی، تلاش این مؤسسه رصد خلأهای پژوهشی جامعه و حمایت و تولید از آثار در خور با توجه به این موضوع بوده است.

رییس مؤسسه بوستان کتاب تصریح کرد: در این سالیان، به طور متوسط هر سال ۱۲۰ عنوان پژوهش جدید در این مؤسسه منتشر شده است که اگر مشکلاتی مثل تأمین نقدینگی و کاغذ نبود، می توانستیم این تعداد را به ۲۵۰ عنوان برسانیم.

وی بر لزوم حمایت دولت از ناشران اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت جدید و انقلابی بتواند به همه ناشران ایران اسلامی که بدنه اصلی فرهنگ سازی این کشور هستند، هر چه سریعتر در رفع مشکلات کمک کند.

انصاری خاطرنشان کرد: مؤسسه بوستان کتاب تاکنون ۵۰ عنوان اثر درباره علامه طباطبایی (ره) منتشر کرده که ۲۱ اثر از معظم له به کوشش و ویرایش علامه فقید سید هادی خسروشاهی به انجام و فرجام رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول