اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صلیب سرخ: افغانستان با کمبود شدید نقدینگی مواجه است

صلیب سرخ جهانی اعلام کرد افغانستان به دلیل وضع تحریم با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشورتوانایی ندارد.

صلیب سرخ: افغانستان با کمبود شدید نقدینگی مواجه است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «پیتر مایرر»، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوضاع افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی توضیحاتی ارائه کرد. 

وی به آسوشیتدپرس گفت: افغانستان به دلیل وضع تحریم با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشور پول نقد موجود نیست.

مایرر ادامه داد: هر چند دولت در افغانستان تغییر کرده، اما کارکنانی که در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت، آموزش و پرورش و خدمات آب و برق تغییر نکرده و حقوق این افراد پرداخت نشده است. 

این درحالی است که شماری از نهادهای بین المللی تلاش می‌کنند تا برای حقوق کارمندان اداره بهداشت و آموزش و پرورش افغانستان را به صورت مستقل پرداخت کنند. 

 

این رسانه آمریکایی گزارش داده که اقتصاد افغانستان به کمک‌های خارجی وابسته بوده و با فروپاشی دولت گذشته بسیاری از بخش‌های اقتصادی این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.

مایرر افزوده که سازمان‌های بشردوستانه نمی‌تواند تمامی مشکلات افغانستان را حل کند، اما می‌توان بدون به رسمیت شناختن طالبان پول نقد را برای پرداخت حقوق کارمندان به این کشور منتقل کرد.

پیش از این دبورا لاینز، نماینده سازمان ملل در افغانستان نیز گفته بود که افغانستان در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد و سقوط  اقتصادی آن باعث افزایش تروریسم خواهد شد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ  با دریافت مجوز از آمریکا و هماهنگی با طالبان  در حال انتقال دلار به افغانستان است تا حقوق کارمندان محلی خود را  پرداخت کند.

 

رئیس صلیب سرخ با بیان اینکه اگر خشکسالی بروی تولید غذا تاثیر گذشته و فروپاشی اقتصادی ادامه یابد، افغانستان به سمت بحران انسانی حرکت خواهد کرد، گفت: اما مهمترین بحران در حال حاضر نبود پول نقد برای پرداخت پول کارمندان افغان است. 

این درحالی است که بودجه کمیته بین المللی صلیب سرخ در اوسط سال جاری برای رسیدگی به مشکلات افغانستان از ۹۵ میلیون  به ۱۶۳ میلیون دلار افزایش یافته است. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول