اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نادری: اتاق بازرگانی ایران و برزیل به منظور گسترش روابط اقتصادی دو کشور افتتاح شد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل با اشاره به افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل در خدمت گسترش و متنوع سازی روابط اقتصادی دو کشور، مخصوصا در حوزه صادرات از ایران خواهد بود.

نادری: اتاق بازرگانی ایران و برزیل به منظور گسترش روابط اقتصادی دو کشور افتتاح شد

احمد نادری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در جمع خبرنگاران، در تشریح سفر خود به برزیل به شرکت در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل گفت: این مراسم با حضور فعالان بازرگانی برزیلی و ایرانی، آقای قریبی سفیر ایران، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان مجتبی رضاخواه نماینده تهران و محمدجواد عسگری نماینده داراب و بنده و همچنین آقای قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. 

وی هدف اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل توسعه روابط تجاری بین دو کشور خواند و افزود: تاکنون تراز تجاری ایران و برزیل به نفع برزیل بوده لذا این اتاق بازرگانی و ما در گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل تلاش داریم که تراز تجاری بالانس شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل توضیح داد: تلاش بر این است همان طور که تاکنون واردات از برزیل به ایران وجود داشته، صادرات از ایران به برزیل نیز در دستور کار قرار گیرد تا تراز تجاری بالانس شود.

نادری ادامه داد: بر همین اساس ‏در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل، از نقش پارلمان ها ‌و دیپلماسی پارلمانی در گسترش روابط همه جانبه دو کشور صحبت کردم. اینکه پارلمان‌ها به دلیل رویکرد از پایین به بالا و برخاستن از بطن مردم و رابطه مستقیم و روزانه با مردم، تجلی اراده مردمی بوده و می توانند بن بست‌های سیاسی را بشکنند.

وی در پایان ‏با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل منطقه خاورمیانه در وزارت امور خارجه برزیل، این جلسه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: ایشان منطقه را بسیار خوب می شناخت ‌و بر فرهنگ‌ها و قومیت های مختلف در منطقه تسلط داشت. با وی در مورد روابط دوجانبه دو کشور و مسائل و مشکلات پیش رو صحبت کردم.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول