اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بوی کاهگل در سرای امینی بیرجند پیچید

مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند گفت: مرحله دوم مرمت و بازسازی سرای تاریخی امینی بیرجندبه اتمام رسید.

بوی کاهگل در سرای امینی بیرجند پیچید

«علیرضا نصرآبادی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: با اتمام مرحله دوم مرمت و بازسازی گام دیگر در بازسازی این بنای تاریخی در بیرجند برداشته شد.

مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند افزود: سرای امینی در محدوده بافت تاریخی شھر بیرجند و در بازار قدیم شھر واقع شده و مربوط به دوره قاجار است که با شماره ۳۰۱۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: مرمت و بھسازی این بنا با رویکرد احیاء سرای تاریخی، بازگشت به اصالت و هویت بازار و رونق صنایع دستی در شھر بیرجند انجام گرفت.

نصرآبادی تصریح کرد: ۴۰ حجره از فضاهای بنا مرمت و بھسازی شده تا هنرمندان و صنعتگران صنایع ۴۰ با این اقدام در آن مستقر شوند.

به گفته وی این سرا می‌تواند علاوه بر یک جاذبه تاریخی برای گردشگران و مردم به عنوان بازاری منسجم و متمرکز برای تولید و عرضه صنایع دستی در قلب بازار بیرجند تبدیل شود.

مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند گفت: همچنین عملیات مرمت بنا شامل استحکام بخشی، بازسازی اتاق‌های تخریب شده، مرمت نمای حیاط، محوطه سازی و اجرای تاسیسات الکتریکی است.

به گفته وی تاکنون برای مرمت و بھسازی این اثر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول