اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله مکارم شیرازی: بسیجیان شبیه‌ترین افراد به سربازان پیامبر(ص) هستند

مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه بسیجیان شبیه‌ترین افراد به سربازان پیامبر(ص) هستند، گفت: در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از این رو است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بسیجیان شبیه‌ترین افراد به سربازان پیامبر(ص) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور گفت: بسیجیان شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر(ص) هستند و آن زمان این گونه نبود که سربازان را استخدام و یا برای این کاری تعیین کنند.

وی ادامه داد: انگیزه بسیج با همه گروه‌ها متفاوت است به گونه‌ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد اما در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از این رو است.

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید با تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنها مستمر شود.

وی ادامه داد: باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نشود و همچون گذشته همواره پاک بماند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: هر وقت کلمه بسیج مطرح می‌شود خاطرات خوبی در ذهن‌ها تداعی می‌شود چراکه بسیجی در برنامه‌های مختلف بی مزد و منت حاضر به خدمت است.

 وی با اشاره به خدمات جهادی بسیجیان گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و غیره ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه های  دنیا هم پیدا نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در دنیا باید افراد را با تملق استخدام کنند و سربازانشان باز هم میدان را خالی می‌کنند اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر(ص) جان بر کف و خالصانه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: این انتظار از بسیجیان وجود دارد که با اخلاق و نسبت به دیگر جوانان متفاوت باشند چراکه بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: بسیج باید معلومات و دانش نیروهای خود را بالا ببرد تا این افراد بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند و در این راستا باید در مسیر افزایش معلومات بسیجیان حرکت کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول