اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعالیت سامانه بارشی در خراسان‌جنوبی ادامه دارد

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان خراسان‌جنوبی ادامه دارد.

فعالیت سامانه بارشی در خراسان‌جنوبی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد نخعی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز و امشب در نیمه شمالی و نقاطی از شرق استان بارش پراکنده باران و در نقاط مرتفع بارش پراکنده برف قابل پیش بینی است که در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه می‌تواند سبب کاهش میزان دید افقی شود.

وی افزود: در شمال شرق استان حاجی آباد زیرکوه وزش تندباد و گردوخاک هم قابل پیش بینی است و طی امروز و فردا کاهش دمای هوا محسوس و قابل ملاحظه است و برای ۵ شنبه و جمعه سرما و یخبندان شبانه در منطقه تشدید می‌شود.

نخعی با بیان اینکه صبح امروز زهان زیرکوه با صفر درجه سلسیوس سردترین ایستگاه و دهسلم نهبندان با ۲۵ درجه سلسیوس گرمترن ایستگاه استان در روز گذشته ثبت شد،  تصریح کرد: تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۶ و ۲۰ درجه ثبت شد.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی تا صبح امروز در ایستگاه باران سنجی رقه بشرویه با ۵ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش اگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش‌ها دیشب از شمال غرب آغاز شد که تا صبح امروز  در معدن قلعه طلس 4 میلیمتر، عشق آباد حدود سه میلیمتر، عباس آباد میم قاین ، بشرویه و کلشانه طبس دو میلیمتر، ارسک (به ضم الف و را)، خرو و سرند طبس یک میلیمتر، طاهر آباد فردوس، انارستانک حدود یک میلیمتر، سرایان و فردوس هم کمتر از یک میلیمتر بارندگی ثبت شد.

سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز اعلام کرد: به دلیل بارش برف در برخی از گردنه‌ها و محورهای خراسان جنوبی لغزنده است؛ گردنه خونیک قاین و گردنه ثمن شاهی بیرجند، اسدیه درمیان و ورودی‌های سربیشه هم اکنون بارش خفیف برف گزارش شده است.

وی افزود: هنمچنین محورهای بیرجند، قاین، زیرکوه، اسدیه و سربیشه به دیلیل بارندگی لغزنده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند، از رانندگان خواست: به رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، رعایت سرعت مطمئنه و خودداری از سبقت‌های غیرمجاز و رعایت احتیاط توجه کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به این که جاده های استان لغزنده و شرایط جوی نامساعد است رانندگان هنگام رانندگی با احتیاط بیشتری حرکت کنند و ضمن رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی از سفرهای غیر ضروری خصوصا در شب پرهیز کنند.

رضایی گفت: با توجه به اینکه در محورهای استان سیل از روی آب نماهای سطح جاده عبور می کند ؛رانندگان هنگام مواجه با سیل احتمالی توقف کامل کنند و پس از حصول اطمینان از ایمن بودن مسیر عبور کنند و در صورت امداد خواهی با تلفن 110 تماس بگیرند.

وی افزود: رانندگان به محض برخورد با توده های گرد و خاک و باران از سرعت خود کاسته و با سرعت ایمن تردد کنند.

سرهنگ عباسی، رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی نیز اعلام کرد: رانندگان در هنگام بارندگی در معابر شهری با احتیاط رانندگی کنند.

وی با اعلام این موضوع که برابر آمار، تصادفات روزهای بارانی معابر شهری استان، نسبت به روزهای عادی حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کنند از رانندگان خواست به دلیل لغزنده بودن معابر رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول