اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

همه امکانات برای اجرایی شدن طرح جهش مسکن بسیج شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه امکانات و قابلیت‌های خراسان‌جنوبی برای اجرایی شدن طرح جهش مسکن بسیج شود.

همه امکانات برای اجرایی شدن طرح جهش مسکن بسیج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز در نشست فرمانداران شهرستان‌های استان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی، تمامی امکانات و ظرفیت‌های قانونی را در اختیار طرح جهش مسکن قرار دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی طرح جهش مسکن را از بزرگترین طرح‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: بر اساس تأکیدات شخص رئیس جمهور در قالب این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مسکن از دغدغه‌های جدی خانواده‌های فاقد مسکن است لذا ورود به این موضوع که مطالبه عموم افراد جامعه می باشد، بسیار جدی است.

به گفته وی؛ عملیاتی شدن این طرح رشد اشتغال، رونق در واحدهای تولیدی و... را به همراه دارد.

استاندار با بیان این که به جهت اهمیت موضوع، طرح‌های مختلفی برای تأمین مسکن در کشور اجرا شده است، بیان داشت: همه باید کمک کنیم تا این طرح در استان شتاب بگیرد و با جدیت دنبال شود.

تکلیف فرمانداران

ملانوری، فرمانداران را مکلف کرد که با برگزاری مستمر جلسات برنامه ریزی با حضور دستگاه‌های متولی به این بحث ورود جدی داشته باشند، افزود: طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند نسبت به صدور پیش پروانه(پروانه موقت) برای متقاضیان این طرح، ظرف یک ماه و پروانه ساختمانی طی مدت سه ماه اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: این بازه زمانی تعریف شده برای کلان‌شهرهاست که با ازدحام مواجهند و متقاضیان زیادی دارند لذا در شهرهای استان که ترافیک مراجعین را نداریم، لازم است این بازه زمانی به یک هفته و یک ماه در پروانه ساختمانی تقلیل یابد.

به گفته وی؛ هیچ گونه تعلل و معطلی در اجرای امورات مربوط به این طرح، پذیرفتنی نیست.

استاندار تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی هم می بایست کلیه خدمات فنی مهندسی را با رعایت تخفیف ۵۰ درصدی و در اسرع وقت ارائه نماید.

ملانوری ادامه داد: دستگاه های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز به عنوان مدافع جامعه هدف خود، باید مداخله نمایند تا مسیر دسترسی مددجویان تسهیل شود و هر چه سریع تر صاحب مسکن شوند.

وی به تکلیف دستگاه های خدماتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: دستگاه های خدماتی آب، برق و گاز می بایست همین ابتدای کار و با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و وزارتخانه ها درخصوص تأمین اعتبارات ملی اقدام نمایند.

به گفته وی؛ ثبت اسناد نیز باید صدور اسناد مربوطه را تسریع نماید.

استاندار با تأکید بر این که مهمترین اصل در شتاب بخشی به روند اجرای کار در این طرح، تعامل و هم افزایی است، گفت: ارتباطات مستمر و همراهی‌های دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در تحقق هر چه سریع تر این پروژه مؤثر باشد.

مشوق های خودمالکان

ملانوری از مشوق های تعیین شده برای افراد خود مالک گفت و تصریح نمود: افرادی که به صورت خود مالک به این طرح ورود می کنند، ضمن این که فرم«ج» آنها قرمز نمی شود، نیاز به سپرده بانکی هم برای دریافت تسهیلات ندارند.

وی با تأکید بر این که تا آن جا که امکان دارد، ظرفیت تولید مسکن باید به سمت خودمالک برود، خاطرنشان کرد: عدم نیاز به توسعه بیشتر شهر، استفاده از خدمات زیربنایی موجود، مدیریت بهتر خدمات شهری، کاهش هزینه ها، افزایش امنیت و... از پیامدهای مطلوب خودمالکی در این طرح است.

به گفته وی؛ با عنایت به این که در اغلب شهرهای استان امکان استفاده از ظرفیت خودمالکی در طرح جهش مسکن وجود دارد، اداره کل راه و شهرسازی مکلف است در اسرع وقت نسبت به بازگشایی این موضوع(خودمالکی) در سامانه، برای شهرهای قاین، مود، آیسک، آبیز، باغستان و ماژان اقدام کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول