اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

2 تفاهم نامه به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بیست و دومین جلسه ستاد توسعه خاوران دو تفاهم نامه به ارزش هشت هزار میلیارد ریال مبادله شد.

2 تفاهم نامه به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در قالب اجرای این دو تفاهم نامه زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در شهرستان‌های نهبندان و خوسف فراهم می‌شود.

ایجاد واحد تولیدی انواع کاشی، سرامیک و پرسلان‌های نانو پولیش و اسلپ با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد ریال یکی از این دو تفاهم نامه است.

دوره اجرای این واحد تولیدی ۲۴ ماه در نظر گرفته شده و عملیاتی شدن آن در شهرستان خوسف ۳۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

بنابراین گزارش، تفاهم نامه بعدی مربوط به اجرای فاز دوم تولید کنسانتره آهن است که در ادامه فاز اول و در شهرستان نهبندان عملیاتی می‌ شود.

میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای این طرح هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است و تحقق آن اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر را به همراه دارد.

۲۵ تفاهم نامه‌ای که تاکنون در ستاد توسعه خاوران منعقد شده، ۵۹ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۹ هزار و ۷۳۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

«حیمد ملانوری» استاندار خراسان جنوبی در این نشست در خصوص بهره گیری از ذخایر معدنی استان تاکید کرد: تا حد امکان نباید مواد استخراج شده از معادن به سایر نقاط ارسال شود و ضروری است این مواد در داخل استان فرآوری شود.

وی افزود: سایر تولیدات استان نیز در درجه اول باید بازار فروش خوبی در داخل استان داشته باشند و همه، بویژه دستگاه های اجرایی باید تولیدات استان خرید و حمایت کنند.

مشارکت در طرح‌های آبی

وی با اشاره به خشکسالی در استان و مشارکت در طرح‌های آبی در طرح سند توسعه شهرستان ها نیز بیان داشت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح فاضلاب و استفاده از پسآب آن ضروری است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اولویت گذاری برای سرمایه گذاری در استان روی ریل خود قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری خوبی در این خصوص دارند که به توسعه استان کمک شایانی می شود و ضروری است رسانه‌ها این موضوع را به نحو احسنت اطلاع رسانی وآگاهی سازی کنند.

ملانوری از کمیته‌ها و اعضای ستاد خواست تا طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار که قابلیت سرمایه گذاری دارند را برای معرفی به سرمایه گذاران احصاء کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول