اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مشت محکم بر دهان اشغالگران/ ورزشکاران حامی فلسطین در میدان انسانیت

همیشه ورزشکاران و قهرمانانی هستند که علیه صهیونیست ها در حمایت از فلسطین اقدام می‌کنند و نامشان در تاریخ انسانیت ماندگار می شود.

مشت محکم بر دهان اشغالگران/ ورزشکاران حامی فلسطین در میدان انسانیت

به گزارش خبرگزاری فارس، فلسفه ورزش تنها برای تندرستی و مسابقه دادن نیست. ورزش می تواند ابزار موثری برای تاثیر گذاشتن به جهانیان باشد. این روزها قدرت این پدیده تا جایی رسیده که تمام کشورهای دنیا به ورزش به عنوان ابزار سیاسی تاثیرگذار نگاه می‌کنند.

رژیم صهیونیستی نمونه بارزی است که همیشه به دنبال استفاده ابزاری از ورزش برای عادی سازی روابط با کشورهای دنیا و بالاخص مسلمانان و اعراب است. تاثیر ورزش در سیاست تا جایی است که کشورها حاضرند صدها میلیون دلار هزینه کنند تا بتوانند با این ابزار، چهره زشت یا اشغالگرشان را تطهیر کنند و تاریخ را به سود خود تحریف.

همیشه در قبال کثیف بازی ها در ورزش، قشری وجود دارند که به نوبه خود وارد میدان می شوند و معادلات سیاسی پشت پرده را بهم می ریزند. برای نمونه، حمایت چهره های سرشناس فوتبال و ورزش از فلسطین مقابل رژیم اشغالگر همیشه باعث شده تا صهیونیست‌ها نتوانند به راحتی به اهداف پلید خود با پوشش ورزش برسند. نمونه‌های این اقدام قهرمانانه و حمایت از فلسطین اشغالی را می‌توانید (با کلیک به اینجا بخوانید).

البته تنها حمایت ورزشکاران از فلسطین باعث عصبانیست صهیونیست‌ها نمی‌شود بلکه محبوبیت فرامرزی فوتبال در میان ورزش‌های مختلف و هواداران آن می‌توانند نقشی کلیدی در حمایت از مظلومان عالم و مخصوصا فلسطینی‌ها داشته باشد. همیشه هواداران واقعی فوتبال مقابل جنایتکاران تاریخ ایستاده اند. نمونه‌های بارزی که ورزشگاه تبدیل به تریبون حمایت از فلسطین شده را می توانید (باکلیک به اینجا بخوانید).

با گذر از حمایت ورزشکاران سرشناس و هواداران فوتبال از مقوله فلسطین، به نمونه‌های بارزی از قهرمانان می رسیم که پا را از حمایت لفظی فراتر گذاشته و به صورت عملی مقابل رژیم اشغالگر قدعلم کرده‌اند.

ورزشکاران آزاده‌ای که با اقدام به انصراف از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، به خاری در چشم دشمنان اسلام و انسانیت تبدیل شده اند. حرکت این ورزشکاران آنقدر ارزشمند و انسانی است که حتی محرومیت‌های چندین ساله از سوی نهادهای بین المللی زیر سلطه استکبار جهانی هم مانع از این اقدام نمی‌شود.

نمونه‌های بارز این ورزشکاران حامی مظلومیت فلسطین مقابل متجاوزان و کودک کشان صهیونیست را در زیر می‌توانید ببینید.

*فتحی نورین؛ مدال انسانیت را به المپیک ترجیح داد

جودوکا الجزایری بارزترین شخصیت ورزشی در سال جاری بود که دست به اقدام بزرگی زد و از المپیک به خاطر عدم رویارویی با صهیونیست ها انصراف داد. نورین شخصیتی بسیار قوی دارد و در پاسخ به انتقادها هم واکنش تندی نشان داد و گفت: "من با رژیمی که کودکان فلسطینی را به قتل می رساند و کشور برادرانمان را اشغال کرده، هرگز مسابقه نخواهم داد."

فدراسیون جهانی جودو، فتحی نورین را به دلیل انصراف دادن در المپیک توکیو 2020 مقابل نماینده رژیم صهیونیستی برای مدت 10 سال از حضور در مسابقات محروم کرد.

این ورزشکار مسلمان و پایبند به آرمان مقاومت فلسطین در واکنش به این محرومیت بلندمدت و ناعادلانه گفت: "10 سال محرومیت سنگینی است. البته انتظارش را داشتم چون حامی صهیونیست های تروریست علیه ملت ما در غزه هستند. آنها در جنایت های رژیم صهیونیستی دست دارند. من هیچ قانونی را زیرپا نگذاشتم. کناره گیری من اقدامی در حمایت از مردم فلسطین بود."

نورین قهرمان قاره آفریقا بود و شانس اول کسب مدال طلا در وزن خود به شمار می رفت ولی ترجیح داد مدال انسانیت را بر گردن خود به جای مدال المپیک بیندازد.

*محمد عبدالرسول؛ ورزشکار سودانی جای پای نورین گذاشت

دومین ورزشکار حاضر در المپیک 2020 توکیو که جا پای نورین گذاشت، جودوکا سودانی محمد عبدالرسول بود. رژیم صهیونیستی با توجه به ارتباط نزدیکش با ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو سرمایه گذاری زیادی در این ورزش کرده که این اقدامات، برنامه های آنها را برهم زده استو

همسر رئیس فدراسیون جهانی صهیونیست است و به همین خاطر ارتباط نزدیکی به سران رژیم اشغالگر قدس دارد. وی به همین دلیل به سردمدار حمایت از صهیونیست ها و اهرمی برای پنهان کردن جنایات آنها تبدیل شده است. تعلیق فدراسیون کشورمان نیز به دلیل لابی صهیونیست ها در فدراسیون جهانی رخ داد.

* نه مبارز لبنانی به صهیونیست‌های کودک کش

دیگر ورزشکاری که حاضر نشد مقابل نماینده صهیونیست ها مسابقه دهد، عبدالله منیاتو مبارز لبنانی در مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی در بلغارستان بود.

وی به صورت رسمی انصرافش را از مسابقات اعلام کرد تا به عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی نه بگوید.

* سیلی پینگ پنگ باز اردنی به صهیونیست ها 

اسامه ابوجامع پینگ‌پنگ‌باز اردنی در رقابت های جهانی اسلوونی پس از شکست دادن نماینده اتریش، به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، اما حاضر نشد مقابل ورزشکار رژیم اشغالگر قدس بازی کند و از مسابقات کنار رفت.

این اقدام ورزشکار معلول اردنی باعث شد تا در پارالمپیک نیز الگوی ورزشکاران آزاده و حامی محور مقاومت فلسطین باشد.

این ها نمونه های کوچکی از قهرمانان مدافع حقوق مظلومان مقابل تجاوزگران وحشی بودند که با اقدام عملی از فلسطین حمایت کردند. همیشه اقدام این ورزشکاران در تاریخ ماندگار می شود و می تواند چراغ راهی برای ورزشکاران مسلمان و آزاده ای باشد که مقابل ظلم سکوت نمی کنند و رودرروی متجاوزان با ابزار خود می ایستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول