اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار دبیرکل اکو با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه/ قدردانی از مساعدت‌های ایران

دبیرکل اکو در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی نشست سران اکو در عشق آباد، از مساعدت‌های ایران در این زمینه قدردانی کرد.

دیدار دبیرکل اکو با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه/ قدردانی از مساعدت‌های ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در آستانه نشست سران اکو با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

دبیرکل اکو در این دیدار گزارشی از روند آماده سازی نشست سران سازمان اکو در عشق آباد پایتخت ترکمنستان ارائه و از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص قدردانی کرد.
صفری نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با همسایگان را اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و بر نقش اکو در تحقق اهداف کشورهای عضو تأکید کرد. 
وی حضور هیأت عالیرتبه کشورمان در نشست سران اکو در ترکمنستان را نشانه اهمیت و جایگاه برجسته اکو برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در اجرای تصمیمات مهمی که از سوی سران منطقه در نشست اکو در عشق آباد اتخاذ خواهد شد، پیشقدم باشد.

نشست سران اکو قرار است هفتم آذر ماه در عشق آباد برگزار شود و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

به گزارش فارس، دبیرکل اکو چندی پیش نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خسرو ناظری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران،گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرآیند آماده سازی نشست سران اکو که قرار است در هفتم آذر ماه در عشق آباد با حضور روسای جمهور کشورهای عضو برگزار شود، ارائه کرد.

 وی همچنین با تأکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در اکو، خواستار تدوام حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد. 

وزیر امور خارجه نیز بر استمرار حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل تاکید و ابراز امیدواری کرد در نشست سران اکو که با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، تصمیمات مهمی برای شکوفایی بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای گرفته شود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول