اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اقدامات ناجا در موضوع هک پمپ بنزین‌ها/ برخورد قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش در دستور کار

سخنگوی ناجا در خصوص آخرین اقدامات پلیس در موضوع هک پمپ بنزین ها،برخورد با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش و همچنین ترافیک تهران سخن گفت.

اقدامات ناجا در موضوع هک پمپ بنزین‌ها/ برخورد قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش در دستور کار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات پلیس در موضوع هک پمپ بنزین ها اشاره و اظهار داشت: در بحث هک جایگاه سوخت، ناجا با توجه به ظرفیت‌های پلیس فتا به کمک های سازمان های مربوطه شتافت و تیم ما در پلیس فتا در این زمینه کمک شایانی کرد.

وی گفت: ناجا در بخش‌های مختلف مثل شناسایی افرادی که اخلال ایجاد کرده و همچنین بازگرداندن و برقراری سیستم کمک کرد.

سردار حاجیان در خصوص اظهاراتی مبنی بر افزایش حجم ورود سلاح به پایتخت تصریح کرد: نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان سلاح و برهم‌زنندگان نظم عمومی را به طور قاطع در دستور کار دارد.

وی گفت: قاچاق سلاح بعضاً  هدفمند و از طریق کشورهای همسایه اتفاق افتاد و با توجه به تعداد سلاح های شکاری و بعضا جنگی ناجا به صورت قاطعانه و با اشراف و تسلط اطلاعاتی اقدام کرد اما باید مجازات در این زمینه بازدارنده باشد.

معاون نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ناجا قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص آخرین پرونده عنابستانی و سیلی به مامور پلیس راهور تهران گفت: با صلح و سازش بین طرفین و رضایت شاکی پرونده بسته شد.

معاون اجتماعی پلیس خاطرنشان کرد: در این پرونده صلح و سازش بین شاکی و متشاکی انجام شد و آقای عنابستانی از سرباز وظیفه که شاکی بودند دلجویی کردند.

سخنگوی ناجا در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با بیان اینکه موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان دو موضوع اصلی است که‌ به‌ آن‌ توجه نشده و سازمانهایی که در این زمینه وظیفه خود دارند باید پاسخگو باشند گفت: پلیس می‌تواند همه معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع‌آوری کرده و به سازمان هایی که وظیفه نگهداری آنها را دارد تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس توانایی جمع‌ آوری معتادان متجاهر را دارد ادامه داد: ما این افراد را کجا ببریم و آیا توان نگهداری آنها وجود دارد. حضور معتادان متجاهر یک معضل و آسیب اجتماعی است و معتادان متجاهر رابطه مستقیم با سرقت خرد دارد.

سردار حاجیان تاکید کرد: نگاه ایجابی باید در علل اعتیاد شکل بگیرد و باید با علت برخورد کرد و اگر علت‌ها رفع شود نیازی به برخورد با معتادان نیست.در خواست ما از مسئولان این است که برنامه جامع و کامل برای ترک، درمان، بازتوانی و اجتماعی شدن ارائه دهند در حال حاضر این برنامه ناقص است و این مطالبه ما از مسئولان است.

سخنگوی پلیس درباره ترافیک تهران و کلانشهرها اظهار داشت: تصمیمات ترافیکی در شورای عالی ترافیک اخذ می شود و نیروی انتظامی مجری این تصمیمات است و حضور پلیس به رفت و آمد و ترددها کمک می کند.

وی ادامه داد: در کلانشهرها محدودیت ترافیکی و زوج و فرد کردن به کاهش ترافیک کمک کرده اما ظرفیت معابر ترافیک، تعداد خودروها و استفاده از خودروهای تک سرنشین یک معضل است و خود مردم و توسعه فرهنگ ترافیکی می تواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد

معاون اجتماعی پلیس به اقدامات پلیس در حوزه هوشمند سازی اشاره و اظهار داشت: هوشمندسازی که در دستور کار پلیس قرار دارد همچون صدور پلاک، صدور گذرنامه، تعویض پلاک و ... در امر کاهش ترافیک کمک می‌کند لذا همه دستگاهها باید به سمت هوشمندسازی بروند و نیروی انتظامی به عنوان دستگاهی که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد به دستور فرمانده ناجا به سمت هوشمندسازی رفته تا خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود و مردم برای دریافت خدمات کمتر تردد داشته باشند.

وی در خصوص برخورد با سلاحهای غیر مجاز گفت: هر نوع سلاحی که مجوز نداشته باشد غیرقانونی بوده و دارنده سلاح مجرم است و با آن برخورد می شود؛ تفاوتی هم ندارد این سلاح از چه نوعی باشد. دارنده سلاح غیرمجاز مجرم است و با آن برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول