اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته پنجم لیگ برتر| پرسپولیس در ارتفاع 2500 متری و تداوم صدرنشینی استقلال ؟/ بازی بزرگ در اصفهان و بازگشت نکونام به لیگ

هفته پنجم لیگ برتر روز جمعه با انجام 5 مسابقه به پایان می رسد در حالیکه استقلال صدرنشین میزبان نساجی است، پرسپولیس در ارتفاع 2500 متری با مس دیدار می‌کند و تراکتور با سرمربی جدیدش به مصاف سپاهان خواهد رفت.

هفته پنجم لیگ برتر| پرسپولیس در ارتفاع 2500 متری و تداوم صدرنشینی استقلال ؟/ بازی بزرگ در اصفهان و بازگشت نکونام به لیگ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته پنجم روز جمعه در شهرهای مختلف برگزار می شود. نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

پیکان - فجرشهید سپاسی؛ میزبانی دوم تیم تهرانی در کرج!

پیکان اگر چه تیم تهرانی نامیده می‌شود اما برای دومین هفته در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان حریفش است. هفته گذشته پیکانی‌ها تیم ذوب آهن را بردند و هم امتیاز استقلال شدند و حالا این تیم بدنبال چهارمین برد متوالی است تا همچنان در جمع بالانشینان حضور داشته باشد. پیکان فقط یک گل خورده است اما حریفش در آنسوی میدان تیم یسختکوش و جنگنده فجرشهیدسپاسی است. تیمی که توانست استقلال را در ثانیه‌های آخر متوقف کند. قطعا فجری‌ها حریف آسانی برای پیکان نخواهند بود. فجر 4 امتیازی بعد از دو شکست متوالی در شروع لیگ روند رو به رشدی را اغاز کرد. 

مس رفسنجان - پرسپولیس؛ روز سخت سرخپوشان در ارتفاع 2500 متری!

پرسپولیس قهرمان متوالی پنج دوره لیگ برتر فصل را خوب شروع نکرده و از 4 بازی فقط 7 امتیاز دارد و روی پله ششم جدول ایستاده است. از سویی دیگر سرخپوشان در حالی باید در شهر سرچشمه  به میدان بروند که  ارتفاع 2500 متری این شهر از سطح دریا  تنفس را دشوار می‌کند. سرخپوشان بدون بازیکنان ملی پوش خود یعنی میلاد سرلک،مهدی ترابی و وحید امیری در دو هفته گذشته تمرین کرده‌اند و حالا این ملی پوشان 48 ساعت بعد از بازگشت به تهران باید برای پرسپولیس بازی کنند.

مس رفسنجان هنوز در میدان بردی نداشته و با دو باخت و یک تساوی در رده پانزدهم جدول لیگ است. البته با توجه به غیبت پدیده در هفته اول مقابل مس احتمالا سه امتیاز آن مسابقه به تیم رفسنجان خواهد رسید اما تا زمانی که کمیته انضباطی حکم ندهد این 3 امتیاز قطعی نیست. مس خط حمله ضعیفی دارد و فقط یک گل به ثمر رسانده و قطعا مهاجمان این تیم مقابل پرسپولیس روز سختی خواهند داشت.  باید دید وضعیت پرسپولیس بعد از دو هفته وقفه لیگ چگونه است. مدیران باشگاه مس رفسنجان که می‌گویند از هر نظر برای بازی با پرسپولیس آماده هستند و مشکلی در این زمینه ندارند.

فولادخوزستان - هوادار؛ نبرد دو استقلالی

فولاد دوباره با جواد نکونام در لیگ برتر حاضر خواهد شد آن هم بعد از اینکه ویسی 4 هفته سرمربی این تیم بود . نکونام حالا می‌گوید مربی جاه طلبی است و خواهان رقابت با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان است هرچند خودش معتقد است این رقابت نابرابر است. با این حال هواداران فولاد انتظار دارند با بازگشت نکونام دوباره نتایج خوبی بگیرند و به رده‌های بالای جدول برسند.

هوادار هم بعد از سه شکست متوالی در هفته چهارم تیم پدیده را شکست داد تا خود را در رده سیزدهم بالا بکشد. فولاد 4 امتیازی هم یازدهم است. تقابل نکونام با تیم رضا عنایتی دیدنی خواهد بود. دو استقلالی اسبق که فقط در این بازی برد می‌خواهند. هوادار به خوبی می‌داند امتیاز گرفتن از قهرمان فصل گذشته جام حذفی دشوار خواهد بود زیرا تیم‌های نکونام ساختار دفاعی منسجمی دارند.

سپاهان - تراکتور؛  بازی بزرگ با یک مربی جدید

سپاهان بعد از سه برد متوالی در دربی اصفهان بازنده شد تا با 9 امتیاز در رده سوم جدول قرار بگیرد. شاگردان نویدکیا برای بازگشت به کورس مدعیان این هفته باید تراکتور را شکست بدهد. تراکتوری که البته با حضور سولدو سرمربی جدید و کروات خود قرار است به عنوان یک مدعی به لیگ برگردد. تراکتوری‌ها با فیروز کریمی هیچ توفیقی نداشتند و با یک برد و سه باخت در رده دوازدهم جدول ایستاده‌اند.

همه منتظرند تا ببینید این مربی اهل کرواسی چه تغییراتی در شیوه بازی تراکتور ایجاد کرده است و آیا می‌تواند در اولین حضورش روی نیمکت از یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل امتیاز بگیرد یا چهارمین شکست قرمزپوشان تبریزی رقم خواهد خورد. البته همین ناشناخته بودن تفکرات سولدو می‌تواند برگ برنده تراکتوری‌ها در این بازی دشوار باشد. 

استقلال - نساجی ؛ تداوم صدرنشینی؟

استقلال صدرنشین لیگ برتر این هفته در حالی باید به مصاف تیم سختکوش نساجی برود  که  وریا غفوری کاپیتان خود را احتمالا در اختیار نخواهد داشت. غفوری ظاهرا دچار مصدومیت شده و دو روز در تمرینات استقلال غایب بوده است. حضور مهاجمان خارجی خط حمله ابی‌پوشان را زهردارتر از همیشه کرده است. استقلال بعد از دو هفته وقفه می‌خواهد دوباره استارت قدرتمندی بزند. نساجی مازندران هم بدون سرمربی خود در این بازی حاضر می‌شود. ساکت الهامی به دلیل جنجال در بازی با گل گهرسیرجان محروم شده و این هفته تماشاگر بازی شاگردانش از روی سکوها خواهد بود. اگر مجوز حضور تماشاگران صادر می‌شد این مسابقه یکی از پرتماشاگرترین مسابقات هفته می‌شد. 

این بازی هفته  یک چهره ویژه دیگر هم دارد علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران بعد از مدت‌ها دوباره در لیگ برتر سوت خواهد زد. البته با شنیدن نام فغانی همه یاد تقابل‌های مجیدی و فغانی در گذشته می‌افتند اما اکنون هم سرمربی استقلال و هم فغانی با تجربه‌تر از گذشته هستند. البته تقابل شاهرخ بیانی با استقلال و فرهاد مجیدی هم از صحنه های دیدنی دیگر این بازی خواهد بود. شاهرخ بیانی اکنون مربی نساجی است . نساجی 4 امتیازی است و برای رسیدن به رتبه‌هایی بالاتر از  دهم تلاش می‌کند.

اسامی داوران هفته پنجم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۷ آبان

آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان  ساعت 15

سید وحید کاظمی – سید محمد هاشمی نسب – حامد صفایی – حسین زمانی

ناظر: اسماعیل صفیری

پدیده مشهد – ذوب آهن اصفهان ساعت 15

موعود بنیادی فرد – علیرضا ایلدرم – یوسف مغروری – علی بای

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

 صنعت نفت آبادان – گل گهر سیرجان ساعت 18

جواد رحیم زاده – محمد رضا منصوری – جلیل شعرانی –محمد حسین ترابیان
ناظر: ایرج نظری


جمعه ۲۸ آبان

پیکان تهران – فجر شهید سپاسی شیراز   ساعت 15

کوپال ناظمی – هادی طوسی – علیرضا مرادی – حسین زیاری

ناظر: فریدون اصفهانیان

مس رفسنجان – پرسپولیس ساعت 16

حسن اکرمی – حسن ظهیری – جعفر مهاجر – محمد رضا تارخ

ناظر: حیدر شکور

فولاد مبارکه سپاهان – تراکتورسازی تبریز ساعت 17

امیر سامان سلطانی – فرزاد بهرامی – امید افخمی – یاسر همرنگ

ناظر : حسین خانبان

استقلال تهران – نساجی مازندران ساعت 18

علیرضا فغانی – محمد رضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – سید مهدی مرجان زاده

ناظر: محمد رضا فلاح

فولاد خوزستان – هوادار تهران ساعت 18

روح الله شریفی – محمد راهی – مرتضی سلمان نژاد – ایمان کهیش

ناظر: بهرام مهرپیما

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول