اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند

وزیر امور خارجه در گزارشی اینستاگرامی درباره رایزنی اش با همتای ترکیه‌ای در تهران نوشت: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند.

امیرعبداللهیان: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (سه شنبه) در گزارشی اینستاگرامی از دیدار و گفتگو با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نوشت:

هموطنان عزیز، درود بر شما، خوشحالم که با پایان یافتن دوره قرنطینه کرونا، از برادرم مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در تهران میزبانی کردم و رایزنی‌های مهمی داشتیم. 

وی افزود: در گفت‌وگویی سه ساعته که در فضایی صمیمی برگزار شد، توافق کردیم که به سمت تدوین یک نقشه راه بلندمدت برای گسترش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور حرکت کنیم. امیدواریم این نقشه راه که می‌تواند زمینه را برای ارتقای روابط در همه حوزه‌ها هموارتر کند، در دیدار رؤسای جمهور دو کشور به امضای نهایی برسد. 

وزیر خارجه اضافه کرد: در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های مرزی و زیست محیطی، مدیریت منابع آبی، موضوع مهاجران، تروریسم و همینطور برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو کردیم. 

وی ادامه داد: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند و همکاری دو کشور می‌تواند به ثبات هرچه بیشتر در غرب آسیا کمک کند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان دیروز در تهران میزبان همتای ترکیه‌ای بود. وزیر خارجه ترکیه همچنین با آیت الله رئیسی دیدار کرد. (اینجا بخوانید) 

امیرعبداللهیان پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای در توئیتی با بیان اینکه توافق کردیم بر روی یک نقشه راه بلندمدت برای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه کار کنیم، نوشت: برای ارتقای روابط با ترکیه سقفی قائل نیستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول