اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سرعت پایین حمل و نقل عمومی در ارومیه/ اتوبوس‌های شهری ارومیه غیرقابل استفاده است

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به پایین و غیرقابل قبول حمل و نقل عمومی در ارومیه، گفت: اتوبوس‌های شهری عملاً غیرقابل استفاده شده است و باید یک بازنگری کلی را شاهد باشیم.

سرعت پایین حمل و نقل عمومی در ارومیه/ اتوبوس‌های شهری ارومیه غیرقابل استفاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه عصر دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور و با حضور اعضای شورا و ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در صحن شورای شهر ارومیه برگزار شد.

مناطق محروم ارومیه نیازمند توجه ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی هستند

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی در مناطق ارومیه اظهارداشت: در مناطق محروم مشکل جدی در حوزه حمل ونقل عمومی داریم و این موضوع نیازمند توجه ویژه و فوق‌العاده شهرداری برای حل مشکلات شهروندان است.

وی افزود: استفاده از حمل و نقل عمومی موجب کاهش آلودگی هوا می شود و هوای پاک نیاز امروزه کلانشهرهاست.

خلیل پور ادامه داد: امروز شاهد ترافیک شدید در خیابان های سطح شهر هستیم و این موضوع ضرورت مطالعه برای اجرایی شدن اتوبوس‌های ویژه و بی آرتی را دوچندان می کند و از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه می خواهیم طرح مطالعاتی را در این راستا تهیه و برای بررسی به شورای اسلامی شهر ارومیه ارسال کند.

در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ارومیه به حوزه حمل‌ونقل عمومی توجه ویژه شود

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به کمبودها و نواقصات ارومیه در حوزه حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد: باید بسیار انرژی بگذاریم تا بتوانیم سرانه بهتری را در حوزه حمل‌ونقل عمومی سهیم بشویم و این موضوع نیازمند همت همگانی است.

احد یوسفی یادآور شد: مشکلات بسیار عدیده ای در پایانه اتوبوسرانی خیابان عطایی و در تعدادی از ایستگاه‌های حوزه حمل و نقل عمومی  داریم چرا که در شأن و شخصیت شهروندان نبوده و نیازمند توجه هستند.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ باید توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی ارومیه شود.

سهم ارومیه از اعتبارات ملی حمل و نقل عمومی مطالبه شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به عضویت ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در هیئت مدیره اتوبوسرانی‌های کشور افزود: با این عضویت قطعاَ انتظارات ما از این سازمان بالا خواهد رفت و انتظار داریم برای جذب تسهیلات بیشتر و مطالبه سهم ارومیه از اعتبارات ملی اقدام جدی شود.

صادق توکلی مهر افزود: امیدواریم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش بیشتری شده تا بهترین خدمات را به شهروندان شاهد باشیم.

وی با انتقاد از وضعیت حمل و نقل عمومی شهر ادامه داد: سرعت حمل و نقل عمومی در ارومیه پایین و غیرقابل قبول است و اتوبوس‌های شهری عملاً غیرقابل استفاده شده است و باید یک بازنگری کلی را شاهد باشیم تا بهترین استفاده را از این ناوگان داشته باشیم.

ادارات تاکسیرانی و اتوبوسرانی به سازمان‌های مستقل شوند

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نامناسب ترین تصمیم در حوزه حمل و نقل عمومی شهری ادغام سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در قالب یک سازمان است.

نقی کریمی افزود: بسیار ضروری است اعتبارات ملی در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جذب و به این حوزه تزریق شود.

وی با اشاره به انتقال قریب الوقوع تجهیزات حفاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در منطقه کانی سیب خواستار مذاکره با مسئولان این قرارگاه جهت انتقال آنها به شهر ارومیه شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه سودآوری این تجهیزات در حفر تونل کانی سیب انجام شده، می توان با توافقاتی به نفع مردم شهر و در پروژه های عمرانی کلان و پیش بینی شده از این تجهیزات به نحو شایسته بهره برد.

نیازمند ایجاد تاسیساتی در راستای پدافند غیرعامل در ارومیه هستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به ضرورت اجرای پروژه هایی همچون مترو و یا سایر تاسیسات اظهار داشت: نیاز به ایجاد تاسیساتی در راستای پدافند غیرعامل در سطح شهر هستیم و باید این موضوع مهم مورد توجه مدیریت شهری باشد.

توماج وحید افشار خواستار برنامه ریزی برای گسترش و بسط عادلانه سیستم حمل و نقل عمومی در تمامی مناطق شهر شد و گفت: شهرداری ارومیه در تمامی مناطق شهری باید نسبت به ارائه خدمات حمل و نقل عمومی مناسب و در شأن شهروندان اقدام کند.

وی خواستار استفاده از تجهیزات و تاسیسات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مستقر در منطقه نقده که در حال حفاری تونل کانی سیب بوده و در مراحل پایانی فعالیت خود است شد تا قبل از خروج آنها از منطقه مدیریت شهری بتواند در صورت نیاز از ظرفیت آنها بهره مند شود.

سالن‌های چندمنظوره برای مدیریت بحران در ارومیه احیا شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: سالن‌های چندمنظوره برای مدیریت بحران احیا شود چون بعضا کاربری آن سالن ها تغییر یافته که باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین بعضاً احداث این سالن ها در برخی محلات محقق نشده است.

حسین پناهی افزود: قبلا مصوب شده  بود که در تمامی مناطق حداقل یک سالن داشته باشیم که در برخی مناطق عدم تحقق آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به ضرورت بررسی موضوع انتقال تجهیزات تونل کانی سیب تصریح کرد: باید با بررسی میدانی و علمی این موضوع مشخص شود که استفاده از تجهیزات مذکور و جلوگیری از خروج آنها از استان و انتقال آنها به ارومیه جهت استفاده در پروژه های شهری تا چه حدی مقرون به صرفه است و در صورت مقرون به صرفه بودن باید از این ظرفیت بسیار مهم برای توسعه شهری بهره برد.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول