اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

میزان فروش کتاب در آذربایجان‌شرقی / کتاب بخشی از جهیزیه دختران!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کتاب داشتیم، گفت: این رقم با جذب اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان توسط کتابفروشان بوده است.

میزان فروش کتاب در آذربایجان‌شرقی / کتاب بخشی از جهیزیه دختران!

سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اطهار داشت: قیمت کتاب واقعا گران نیست و اگر یک کتاب عمومی و متوسط را در نظر بگیریم، قیمت کمتر از یک پیتزا را دارد. 

وی یادآور شد: برای اینکه یک چیزی به خودمان اضافه کنیم، حتما باید هزینه کنیم، در دوره شوروی اکثر خانواده‌های جمهوری آذربایجان بخشی از جهیزیه دختران خود را به کتاب اختصاص می‌دادند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دانایی هزینه دارد، افزود: باید این موضوع را بدانیم که با خرید یک کتاب، به زندگی نویسنده آن کتاب هم‌ کمک می‌کنیم. 

وی متذکر شد: کتاب رایگان یک اشتباه فاحش است که زمانی در کشور ما رواج پیدا کرده است در حالیکه نویسندگانی در جهان وجود دارند که از طریق فروش کتاب خود یک زندگی رو به راه برای خود رقم زده‌اند ولی ما نویسنده‌ای در استان داریم که در فروش کتاب خود و گذران زندگی‌اش مانده است. 

ناظمی در خصوص موضوع کتابخوان‌های دیجیتالی گفت: هیچ‌گاه نمی‌توان جلوی تکنولوژی ایستاد و باید از این فرصت هم بهره‌مند شد، چراکه از طریق این بستر ما نویسندگانی داریم که کتابشان در بستر فضای مجازی در خارج از کشور بیشترین فروش نسبت به داخل کشور داشته است. 

وی به موضوع آغاز تخفیف فروش کتاب هم اشاره کرد و بیان داشت: ۲۰ درصد هزینه کتاب توسط وزارت پرداخت خواهد شد و این فرصت خوبی برای خرید کتاب است، چراکه اجرای این طرح در سال‌های قبل منجر به افزایش فروش کتاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در سال‌جاری ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کتاب داشتیم، خاطرنشان کرد: این رقم با جذب اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان توسط کتابفروشان بوده است. 

وی بیان داشت: تمهیدات انجام گرفته منجر شده تا تعداد کتابفروشان از زیر ۲۰ کتابفروش به بیش از ۶۰ کتابفروش برسد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول