اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نماهنگ «قله‏ تهذیب» به مناسبت سالگرد وفات علامه طباطبایی منتشر شد

نماهنگ «قله‏ تهذیب» به مناسبت چهلمین سالگرد رحلت علامه طباطبایی(ره) منتشر شد.

نماهنگ «قله‏ تهذیب» به مناسبت سالگرد وفات علامه طباطبایی منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، همزمان با ۲۴ آبان چهلمین سالگرد رحلت مفسر بزرگ شیعه، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی رحمةالله تعالی علیه، نماهنگ «قله‏ تهذیب» توسط فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر شد. 

این نماهنگ با بازخوانی بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و علامه شهید مرتضی مطهری پیرامون این شخصیت بی‌نظیر علمی و فقهی، سعی دارد به طور خلاصه نقاط مهم شخصیت حضرت علامه را مرور کند. در نگاه آیت‌الله خامنه‌‏ای، چراغ علوم عقلی را ایشان در قم روشن کرد و شناخت رفتار و سلوک علامه طباطبایی(ره) یکی از شفابخش‏‌ترین نسخه‌هایی است که می‌تواند انسان را به نورانیت و آرامش برساند. وی منبعی قوی از معارف شیعه بود؛ به نحوی که یک فیلسوف پرورش‌یافته در غرب به نام پروفسور «هانری کُربَن» را چنان در مقابل خویش خاضع می‌کند که وی تبدیل می‌شود به مروج تشیع در اروپا. 

استاد شهید مرتضی مطهری که از شاگردان بنام علامه طباطبایی است نیز در وصف استاد می‌گوید: «متفکران جهان ۱۰۰ سال باید تحقیق کنند بلکه بتوانند به ارزش آثار ایشان پی ببرند. علامه مجسمه تقواست. مجسمه تهذیب نفس، مجسمه معنویت و تمام مقامات عالی انسانی. کتاب تفسیر المیزانش بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تاکنون نوشته شده است».

این نماهنگ را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول