اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل ارتش 90 هزار نفری شبه نظامیان مزدور در یمن توسط امارات

استاندار شبوه یمن با اشاره به اینکه امارات شبه‌نظامیان مخالف دولت در یمن تشکیل داده است، گفت که ۹۰ هزار مزدور اماراتی در سراسر یمن حضور دارند.

تشکیل ارتش 90 هزار نفری شبه نظامیان مزدور در یمن توسط امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد صالح بن عدیو» استاندار شبوه یمن گفت که امارات شبه‌نظامیان مخالف دولت در یمن تشکیل داده و ۹۰ هزار مزدور در سراسر یمن حقوق ماهیانه از ابوظبی دریافت می‌کنند.

بن عدیو افزود که امارات این شبه‌نظامیان را تشکیل داده که وابسته به دولت نبوده و تحت امر آن نیستند بلکه تشکیلات موازی هستند که تاکنون چند بار با دولت وارد جنگ و درگیری شده است و حملات و ترورهایی را انجام داده‌اند.

وی گفت که این تشکیلات تحت حمایت مالی امارات است و ۹۰ هزار مزدور در یمن حقوق ماهیانه از امارات دریافت می‌کنند و این شبه‌نظامیان در سراسر یمن از المهره گرفته تا حضرموت، شبوه، أبین، عدن، تعز و ساحل غربی حضور دارند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین» استاندار شبوه همچنین گفت که این افراد کارمند دولت نیستند بلکه مزدورانی هستند که با یک دولت بیگانه همکاری می‌کنند و این شبه‌نظامیان وابسته به وزارت دفاع و وزارت کشور یمن نیستند.

بن عدیو پیشتر نیز امارات را به نقض توافقنامه ریاض امضا شده بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب یمن متهم کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول