اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

چاووش‌اوغلو: با امیرعبداللهیان درباره تنظیم نقشه‌راه همکاری جامع بلندمدت توافق کردیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به دیدارش با امیرعبداللهیان و توافق بر سر تنظیم نقشه‌راه همکاری بلندمدت دو کشور، عنوان کرد که در دیدار با آیت‌الله رئیسی بر اراده ایران و ترکیه برای همکاری متقابل تاکید شد.

چاووش‌اوغلو: با امیرعبداللهیان درباره تنظیم نقشه‌راه همکاری جامع بلندمدت توافق کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که امروز در تهران مهمان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، در گزارشی توییتری در خصوص این دیدار نوشت: مقدمات هفتمین نشست شورای عالی همکاری (ایران و ترکیه) را با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بررسی کردیم.

وی افزود: در خصوص تنظیم یک نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت توافق کردیم. در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله افغانستان و سوریه بحث و گفت‌وگو شد.

 

او همچنین در توییتی دیگر در خصوص دیدار با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران نوشت: در مورد روابط دوجانبه از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری و مبارزه با تروریسم و آخرین تحولات منطقه با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو کردیم. بر اراده متقابل خود برای توسعه بیشتر روابط تأکید کردیم.

 

وزیر خارجه ترکیه که امروز به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، پیش از ظهر ضمن دیدار با حسین امیرعبداللهیان، در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وی در این نشست تحریم‌ها علیه ایران را ظالمانه خواند و افزود: آن‌هایی که از برجام خارج شدند باید به این چارچوب برگردند و تحریم‌های یکجانبه‌ای را که علیه ایران اعمال کردند، بردارند. می‌خواهم برای آغاز مذاکرات تبریک بگویم و امیدوارم مذاکرات در وین به نتیجه مثبت برسد.

به گزارش  فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خبری گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول