اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قدیری‌ابیانه: گرانی‌های اخیر آثار چاپ پول بدون پشتوانه دولت قبل است/ افزایش اعتماد عمومی با حضور رئیسی میان مردم

قدیری ابیانه گفت: دولت گذشته پول بی پشتوانه زیاد چاپ کرد که آثار آن ظرف 6 ماه بعد هویدا می شود یعنی افزایش ها و گرانی های اخیر مربوط به چاپ پول بی پشتوانه اواخر دولت روحانی است.

قدیری‌ابیانه: گرانی‌های اخیر آثار چاپ پول بدون پشتوانه دولت قبل است/  افزایش اعتماد عمومی با حضور رئیسی میان مردم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت‌وگویی با محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

سیاست دولت رئیسی گره زدن معیشت مردم به مذاکرات نیست

- اینکه گفته شده هم اکنون آزاد سازی پول های بلوکه شده در آمریکا آغاز شده باید گفت چنین نیست و آمریکا هرگز قصدی برای آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران ندارد. اما آزادی ۳و نیم میلیارد دلار به نوبه خود دستاورد نسبتا خوبی است.

- گره زدن معیشت مردم به برجام و مذاکرات خارجی امر مذمومی است که دولت رئیسی چنین سیاستی ندارد ولی در عین حال تلاش برای برقراری ارتباط سالم و مبتنی بر حقوق ملت ایران با کشورهای همسایه و سایر کشورها و مرعوب نبودن نسبت به آمریکا و تهدیدات آن لازمه موفقیت است.

افزایش قیمت‌های اخیر آثار چاپ پول بدون پشتوانه دولت قبل است

- دولت باید سالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق بدهد در صورتی که به همین میزان کسری بودجه داریم و این در حالی است که روحانی ادعا می‌کرد خزانه را خالی تحویل گرفته است ولی خودش یک خزانه فوق العاده بدهکار را تحویل دولت رئیسی داد.

- دولت گذشته پول بی پشتوانه زیاد چاپ کرد که معمولا آثار آن ظرف ۶ ماه بعد هویدا می شود یعنی افزایش های اخیر مربوط به چاپ پول بی پشتوانه اواخر دولت روحانی است.

- یکی از خیانت هایی که دولت روحانی کرد این بود که در پایان دوره دولت خود شروع به افزایش حقوق ها ازجمله حقوق اساتید، کارکنان و ... کرد با علم به اینکه منابع مالی وجود ندارد، برای اینکه این اقشار را نسبت به دولت مطالبه گر کند که نه تنها دولت حقوق آنها را بدهد که ندارد بلکه مجبور شود افزایش حقوق را نیز تامین کند.

- اگر دولت یازدهم بخواهد این افزایش ها را تامین کند باید بیش از گذشته پول بی پشتوانه چاپ کند و پول بی پشتوانه چاپ کردن مساوی است با کاهش ارزش پول ملی و کاهش ارزش پول ملی یعنی گرانی.

- گرانی هم این افزایش حقوق ها را خنثی می کند و هم کسانی که حقوق بگیر و شاغل نیستند را دچار معضلات شدید می کند زیرا وقتی جنس گران شود تنها برای حقوق بگیران گران نمی شود بلکه برای همه این اتفاق رخ می دهد.

افزایش اعتماد عمومی با بررسی‌های میدانی دولت از مشکلات

- مردم به خاطر عملکرد دولت روحانی و اختلاس‌هایی که توسط نزدیکان آنها انجام شد اعتماد خود را به دولت تا حد زیادی از دست دادند.

- دولت رئیسی با فعالیت و حضور در صحنه سبب افزایش اعتماد مردم به دولت و شخص ایشان شد و این اعتماد لازمه مشارکت عمومی است.

- من امیدوارم با این روالی که دولت دارد و وزرای جوان و تحصیلکرده‌ای که در مسند امور نشانده موفقیت های خوبی نصیب خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول