اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز نخستین استان در زمینه صادرات محصولات دارویی بیوتکنولوژی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: استان البرز در شاخص‌هایی همچون تولید سموم گیاهی، مانیتورهای تخت، صادرات محصولات دارویی بیوتکنولوژی و بسیاری دیگر از موارد، جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

البرز نخستین استان در زمینه صادرات محصولات دارویی بیوتکنولوژی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: در عموم شاخص‌های صنعتی، معدنی و تجاری، استان البرز از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به رتبه هفتم استان در تعداد واحد های صنعتی در کشور با بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری صنعتی رتبه ۱۲ و در میزان اشتغال صنعتی نیز این استان جایگاه ۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

ربیعی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرک صنعتی و ۴ ناحیه صنعتی در سطح استان مستقر هستند و بیش از ۱۵۰ برند برتر ملی و بین‌المللی در البرز تولیدات خود را به بازار های داخلی و جهانی عرضه می کنند و در زمره واحدهای شاخص صادراتی کشور هستند.

وی گفت: علیرغم محدودیت های موجود برای تامین زمین صنعتی در استان البرز، تقاضا برای سرمایه گذاری در این استان به ویژه در صنایع هایتک و دانش بنیان بسیار بالاست و هم اکنون بیش ۱۵۰ واحد برتر دانش بنیان در البرز فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: البرز قطب تولید ماکارونی و صادرات این محصول در کشور است و تنها تولید کننده توربین های نیروگاهی، بزرگترین تولید کننده کشنده های تریلر در خاورمیانه، دومین تولید کننده داروی فاکتور ۷ در دنیا و تنها تولید کننده پله برقی در کشور به شمار می آید.

ربیعی ادامه داد: البرز همچنین قطب تولید فروکتوز (قند مایع)، قطب تولید قطعات خودرو با استقرار ۹۹ واحد، قطب تولید محصولات دارویی، بزرگترین تولید کننده فیلتر دیالیز و قطب تولید داروهای MS در کشور است.

وی تصریح کرد: استان البرز در شاخص‌هایی همچون تولید سموم گیاهی، مانیتورهای تخت، صادرات محصولات دارویی بیوتکنولوژی و بسیاری دیگر از موارد، جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تنظیم بازار و نظارت در این حوزه تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همکاری همه بخش‌های عامل در این حوزه، البرز در این بخش و بر اساس شاخص‌های مدنظر وزارت صمت و دولت محترم در جایگاه نخست قرار دارد.

ربیعی گفت: در حوزه تخصیص و توزیع اقلام کالایی به ویژه در در حوزه کالاهای اساسی، با وجود برخی محدودیت های تولیدی اقلام در خود استان، اقدامات مناسبی انجام داده و امیدواریم پس از اجرای قانون انتزاع و تقسیم وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به جهاد کشاورزی، این رویه در استان با قدرت و مدیریت قوی تر از پیش، ادامه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: در حوزه نظارت و بازرسی نیز، البرز همواره جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته و با افزایش ۲۵ درصدی تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه دوم کشور در تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه کشف کالای قاچاق و رتبه برتر کشوری را در میزان کشفیات به صورت متوالی را خود اختصاص داده است.

ربیعی تصریح کرد: در بخش بازرگانی رتبه دوم ثبت ورود کالا، رتبه سوم صدور مجوزهای پخش‌ کالا و رتبه سوم تعداد رسیدهای سامانه جامع انبارها در سطح کشور از آن استان البرز است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول