اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۹ درصد از دز سومی‌ها در رشت واکسینه شدند

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه آمار واکسن نزده‌ها اگرچه در شهرستان پایین است اما نباید در امربه‌معروف در ترغیب به واکسیناسیون عمومی غافل شد، گفت: تا امروز هفت هزار و ۲۹۹ دز سوم واکسن یعنی ۹ درصد از جمعیت هدف واکسن سوم را دریافت کردند.

۹ درصد از دز سومی‌ها در رشت واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای رشت با اشاره به تزریق ۹۶ درصدی دز اول دانش‌آموزی و ۶۱ درصدی دانش‌آموزی دز دوم اظهار کرد: طبق آمار شاهد کاهش مراجعات مردم برای تزریق دوز دوم واکسن هستیم چراکه بعد از تزریق دز اول و ابتلا به بیماری، می‌گویند که واکسن اثرگذار نیست لذا برای تزریق دوم به مراکز مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی برای اعتماد به واکسیناسیون عمومی در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا، گفت: شایسته است تا اصحاب محترم رسانه به تبیین موضوع واکسیناسیون در بین آحاد مردم بپردازند که هدف از تزریق واکسن، عدم ابطال به ویروس کرونا نیست، بلکه هدف جلوگیری از بستری شدن و مرگ‌ومیر است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۵۴ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان به‌صورت عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص مشغول کار واکسیناسیون هستند، افزود: ۱۲۶ نفر آمار بستری‌ها در سطح شهرستان و آمار پذیرش روزانه ۲۵ نفر و آمار فوتی‌ها نیز روزانه سه نفر است.

فتح‌اللهی با ابراز تأسف از عادی انگاری رعایت پروتکل‌ها با توجه به رعایت ۶۷ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت بیان کرد: تاکنون مجموعاً یک‌میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق‌شده که تعداد تزریقی دز اول ۷۰۹ هزار و ۹۰۰ و همچنین ۵۸۹ هزار و ۸۰۰ دز دوم ثبت‌شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه آمار واکسن نزده‌ها اگرچه در شهرستان پایین است اما نباید در امربه‌معروف در ترغیب به واکسیناسیون عمومی غافل شد، افزود: از آغاز هفته گذشته شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون کادر درمان، افراد مسن و بیماری خاص که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آن‌ها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم تا امروز هفت هزار و ۲۹۹ دز سوم واکسن یعنی ۹ درصد از جمعیت هدف واکسن سوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش نشاط و شادابی در بین شهروندان، با توجه به واکسیناسیون حداکثری در شهرستان رشت، باید اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی کنیم تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در دوران کرونا بسیار آسیب‌دیده‌اند لذا برای تحول دوباره این فعالیت‌ها و بالا بردن نشاط جامعه با در نظر گرفتن رعایت پروتکل‌ها، اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول