اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عامل برتری در رویارویی با آمریکا

بار دیگر پاسداران انقلاب اسلامی در سالروز ولادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در دریای عمان،‌ شگفتی‌ساز شده و با تحقیر آمریکا، جهانیان را متحیر کردند.

عامل برتری در رویارویی با آمریکا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دکتر یدالله جوانی نوشت: بار دیگر پاسداران انقلاب اسلامی در سالروز ولادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در دریای عمان،‌ شگفتی‌ساز شده و با تحقیر آمریکا، جهانیان را متحیر کردند. اگرچه خبر این حماسه بزرگ به دلایلی با تأخیر اعلام و رسانه‌ای شد؛ ولی به محض اعلام خبر، تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی آن را بازتاب داده و به شرح و تفسیر و تحلیل آن پرداختند. حواشی خبر و مسائل جانبی در روزهای اول پس از رسانه‌ای شدن آن رویداد تاریخی و شگفتی‌ساز، ‌تا حدودی اصل حماسه و رویارویی‌ حق و باطل را تحت تأثیر قرار داد!

اصل واقعه آن است که آمریکایی‌ها با تمام توان خود در دریای عمان، ‌با طرح و آمادگی قبلی به حمایت و پشتیبانی از سارقان بین‌المللی نفت پرداخته، نهایت تلاش خود را به عمل آوردند تا نگذارند دلاورمردان نیروی دریایی سپاه، کشتی حامل نفت سرقتی ایران را به سواحل کشور عزیزمان منتقل کنند. آمریکایی‌های برخوردار از شناورهای بزرگ و عظیم‌الجثه نظامی با پشتیبانی هوایی، ‌هرگز تصور نمی‌کردند در این عملیات دریایی و رویارویی جدی با نیروی دریایی سپاه، مجبور به عقب‌نشینی و تن دادن به شکست شوند.

آمریکایی‌ها به دلیل نابرابری تجهیزات طرفین و خود را در موقعیت برتر دیدن از نظر تجهیزات و نفرات، تصور یک پیروزی را در سر می‌پروراندند، ولی داستان به گونه‌ای دیگر رقم خورد و شکستی دیگر در کارنامه سراسر شکست آمریکایی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید. پرسش اصلی آن است که رمز و راز پیروزی‌هایی از این جنس که نصیب جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌شود، چه چیزی است؟ عامل برتری و تعیین‌کننده در این صحنه‌های سرنوشت‌ساز چیست؟ چرا آمریکایی‌ها در ۴۲ سال گذشته، همواره در صحنه‌های رویارویی با سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شکست خورده‌اند؟ بدون تردید می‌توان گفت، ‌عامل اصلی برتری بخش در تمامی صحنه‌های رویارویی بین سپاه و نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در منطقه و از جمله در خلیج‌فارس و دریای عمان،‌ عامل ایمان و معنویت است.

در این نوشتار هدف،‌ نادیده انگاشتن نقش ابزار، ‌تجهیزات، آموزش‌ها و آمادگی‌های جسمانی و اشراف اطلاعاتی و رصد دریایی نیست،‌ بلکه هدف آشکارسازی و برجسته کردن آن عامل برتری‌بخش در صحنه میدان است. اگر در واقعه دوم آبان ماه دریای عمان و لحظه‌های رخ داده به رفتارهای هر یک از طرفین در این رویارویی جدی، ‌به درستی نظر کنیم و بیندیشیم؛ آنگاه مشخص می‌شود که در این مصاف، ‌غلبه با آن اراده‌های پولادین سرچشمه گرفته از قدرت ایمان و معنویت بود. آن گام‌های استوار هنگام سوار شدن به بالگردها، آن اعتماد به نفس و آرامش در هنگام فرودآمدن بر عرشه نفت‌کش و آن حرکت‌های قایق‌های تندرو برای متوقف کردن ناو جنگی آمریکا، همگی از باورهای مستحکم ایمان پاسداران خالق آن حماسه‌ها و صحنه‌ها به نصرت ‌الهی حکایت می‌کند. اگر این باورها و ایمان‌ها به نصرت الهی در قلب پاسداران نبود، ‌به طور قطع آن حماسه‌ها خلق نمی‌شد.

آری، روز ۱۷ ربیع روز قدرت‌نمایی خدا در دریای عمان با نازل کردن آرامش و سکینه در قلوب دلاورمردان نیروی دریایی سپاه از یک سو،‌ و وارد کردن رعب و دلهره و اضطراب در دل‌های سیاه آمریکایی‌ها از دیگر سو بود. بسیار روشن است که در چنین شرایط و صحنه‌هایی ناوها‌ و شناورها و هواپیماهای دشمن با تمام عظمت ظاهری که دارند،‌ در برابر چشمان مجاهدان فی‌سبیل‌الله،‌ آهن‌پاره‌هایی بیش نیستند. پاسداران و تمامی مجاهدان واقعی فی‌سبیل‌الله،‌ بر این باورند که نصرت الهی بر بندگان مخلص خدا در عرصه‌ها و صحنه‌های رویارویی با دشمنان خدا،‌ حقیقتی انکارناپذیر است. بر این اساس همواره پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان ولایت‌، در تلاش هستند تا با عمق‌بخشی به معنویت خویش و افزودن بر مراتب ایمان، ‌ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را برای دریافت نصرت الهی بیشتر کنند؛ چرا که سپاه پاسداران در ۴۲ سال گذشته، بارها و بارها این وعده الهی را تجربه کردند که فرمود: «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ» (اگر خدا شما را یاری کند، پس هیچ‌کس و هیچ نیرویی بر شما نمی‌تواند غلبه کند.)

منبع: سایت بصیرت

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول