اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

محمد: توسعه ۴۷ منطقه اقتصادی در دستورکار است/ ابلاغ ۷ منطقه آزاد اقتصادی جدید

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ایجاد هفت منطقه اقتصادی آزاد جدید ابلاغ شده است، گفت: همچنین ۴۷ منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه در نوبت هستند.

محمد: توسعه ۴۷ منطقه اقتصادی در دستورکار است/ ابلاغ ۷ منطقه آزاد اقتصادی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بعداز ظهر امروز در نشست مشترک مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد، گفت: هر چند که امروز با دارا بودن هشت منطقه آزاد و ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی، ۴۵ درصد صادرات کشور از همین مناطق در حال انجام است، اما فعالان اقتصادی به شدت گلایه مند هستند که علت آن قوانین و مقررات خلق الساعه ای است که توسط برخی از دستگاه‌ها اتفاق می افتد و شوکی به این فعالان وارد می‌کند.

محمد ادامه داد: با این شوک‌ها در عمل فعالان اقتصادی نمی‌توانند که یک برنامه ریزی صحیح و دقیقی داشته باشند.

مشاور رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده و از سوی دیگر تحریم‌ها را دور زده و کار را به جلو می‌برند اما این قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده تا نتوانند آنچنان که باید و شاید فعالیت خودشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات سبب ناامیدی صنعتگران می شود، ادامه داد: به همین منظور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، مانع زدایی و پشتیبانی نامگذاری شده می‌بایست یک بازنگری در اصلاح قوانین و پیاده سازی قوانین مترقی که در ماده ۶۵ احکام دائمی شاهد آن هستیم که در اینصورت شاهد این خواهیم بود که مناطق ویژه و آزاد کشور به یک جایگاه جدیدی رسیده که در نهایت موجب کمک به اقتصاد کشور می‌شود.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه ایجاد هفت منطقه اقتصادی آزاد جدید ابلاغ شده گفت: همچنین ۴۷ منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه در نوبت هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول