اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیخ دعموش: هدف ریاض تضعیف مقاومت و مطیع کردن لبنان در برابر ریاض است

نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه در گذشته نیز نمایندگان پارلمان آمریکا از جنگ یمن انتقاد کرده بودند، گفت که عربستان سعودی جرأت مقابله با آمریکا را نداشت.

شیخ دعموش: هدف ریاض تضعیف مقاومت و مطیع کردن لبنان در برابر ریاض است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که ما تمایلی به نزاع با عربستان یا هر کشور حوزه خلیج فارس را نداریم.

شیخ دعموش افزود که ما علاقه‌مند آن هستیم که روابط لبنان با برادران عرب پایدار و مستحکم باشد اما این روابط نباید به ضرر حاکمیت و کرامت ما باشد.

وی که در مراسم روز شهید در شهرک عیتیت جنوبی سخنرانی می‌کرد، گفت: « تا دیروز نمایندگان پارلمان آمریکا از کشتار یمنی‌ها بدست عربستان سعودی سخن گفته و می‌گفتند که محاصره ویرانگر عربستان علیه یمن باید فورا متوقف شود، آیا عربستان جرأت آن را داشت که سفیر خود را از واشنگتن فرابخواند و سفیر آمریکا را از ریاض اخراج کند و خواستار استعفای این نمایندگان از کنگره شود؟ قطعا نه. اما عربستان این کار را با لبنان می‌کند و بحران با این کشور را تشدید کرده و جنگ بیهوده‌ای علیه لبنانی‌ها به راه انداخته و برخی‌ها در داخل نیز با عربستان همراهی می‌کنند.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، شیخ دعموش تصریح کرد که هدف اصلی از این اقدامات عربستان سعودی، محاصره مقاومت و حزب‌الله، تغییر معادلات سیاسی داخلی و ایجاد یک واقعیت سیاسی جدید است تا به این ترتیب مقاومت را تضعیف کرده و لبنان را به مطیع کامل خواسته‌های عربستان تبدیل کند.

وی تأکید کرد که جنگ علیه مقاومت در لبنان شکست خورده است و ما به آن‌هایی که به دنبال تضعیف مقاومت هستند، توصیه می‌کنیم که ناامید شده و دست از این کار بردارند چرا که مقاومت در لبنان پایدار و ریشه‌دار است و هیچ کس نمی‌تواند آن را لغو یا ایفای نقش آن در حمایت از لبنان را محدود کند.

اخیرا مصاحبه‌ای از قرداحی در رسانه‌های لبنانی منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی در منصب وزارت است و وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات سفیر خود از لبنان را فراخوانده و از  سفیر لبنان نیز خواست تا ریاض را ترک کند. بحرین، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه از سفیر لبنان خواستند تا این کشورها را ترک کند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول