اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دستورکار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی اثرات تک نرخی شدن ارز با حضور 4 عضو کابینه

بررسی اثرات تک نرخی شدن ارز با حضور وزرای جهاد، اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه، دیدار با معاون اول رئیس جمهور، توضیح وزیر نیرو درباره تنش آبی و پاسخگویی وزیر کشور به 7 سوال بخشی از دستور کارهای مجلس است.

دستورکار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی اثرات تک نرخی شدن ارز با حضور 4 عضو کابینه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستورکار هفته جاری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی که از شنبه تا چهارشنبه (22 لغایت 26 آبان)‌ نشست دارند اعلام شد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش جهت پاسخگویی به 4 سؤال نمایندگان و همچنین انتخاب 8 عضو این کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تاسیس صندوق‌های ذخیره دانشگاهیان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی جهت ارائه لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت و معاون قوه قضائیه جهت بررسی وضعیت استخدامی و اشتغال کارکنان این قوه و حضور وزیر دادگستری به منظور ارائه گزارشی درباره کودکان کار در کمیسیون اجتماعی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون اقتصادی سازمان بسیج، نشست این کمیسیون با رئیس سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی آخرین وضعیت نظام مالیاتی و انتخاب اعضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

انتخاب 6 عضو کمیسیون امنیت ملی جهت حضور در کمیسیون مشترک طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی و استماع گزارش رئیس کمیته هسته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون لغو تحریم‌ها و همچنین حضور وزیر کشور جهت پاسخگویی به 2 سؤال نمایندگان بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

بررسی 5 سؤال نمایندگان از وزیر کشور و حضور رئیس بنیاد مسکن در کمیسیون امور داخلی کشور بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

وضعیت تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی و وضعیت تامین خوراک واحدهای پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کمیسیون انرژی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال 1401 دیوان محاسبات و بررسی مشکلات اعتبارات نیروگاه‌های هسته‌ای کشور و استماع گزارش وزیر اقتصاد درباره وضعیت بورس و میزان تحقق درآمدهای بودجه سال جاری و نشست مشترک با معاون اول رئیس جمهور بخشی از دستورکارهای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی و بررسی طرح زیرساخت‌های مرجعیت دانش جهت مقابله با تهدیدات زیستی بخشی از دستورکارهای کمیسیون بهداشت است.

در کمیسیون صنایع هم وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت ملی گاز حاضر شده و توضیحاتی در حوزه کاری خود به نمایندگان ارائه می‌کنند، ضمن اینکه نشست مشترکی هم با رئیسه سازمان برنامه و بودجه و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند.

وزیر نیرو در کمیسیون عمران حاضر شده و درباره آب شرب شهرهای دارای تنش آبی گزارشی را ارائه می‌کند، ضمن اینکه رسیدگی به طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی هم در دستورکار این کمیسیون است.

مسئولان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء هم در کمیسیون فرهنگی حاضر شده و توضیحاتی درباره حوزه فعالیتی خود ارائه می‌کند، ضمن اینکه رئیس سازمان صدا و سیما هم در این کمیسیون توضیحاتی در باره برنامه‌های خود ارائه خواهد کرد.

بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد و بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی بخشی از دستورکارهای کمیسیون قضایی و حقوقی است.

اثرات تک نرخی شدن ارز بر محصولات کشاورزی، با حضور وزرای جهاد، اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهد شد، ضمن اینکه آخرین وضعیت سامانه بازارگاه و نحوه توزیع نهاده‌های دامی هم در دستورکار این کمیسیون است.

برای مشاهده دیگر جزئیات دستورکارهای کمیسیون‌های مجلس اینجا را (   ) کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول